Polski Koncern Naftowy Orlen po raz dziewiąty w dwunastoletniej historii rankingu „Rzeczpospolitej” otrzymał tytuł Najcenniejszej Polskiej Marki. Wartość marki Orlen wyceniona została na 4,5 miliarda złotych.
– Chociaż wiele razy stawaliśmy na tym podium, za każdym razem wyróżnienie to coraz bardziej nas cieszy, bo w obecnych czasach coraz trudniej wyróżnić się na tle konkurentów – komentuje Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen. –Dzisiaj stawiamy na to co ponadczasowe czyli emocje i uczucia, mając nadzieję, że marka Orlen będzie zawsze najbliżej nich.
Dziennik Rzeczpospolita po raz dwunasty opracował Ranking Najcenniejszych Polskich Marek, przygotowując go w oparciu o kryteria finansowe i badania opinii konsumentów.
PKN Orlen na czele Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek znajduje się od 2007 roku.
W obecnej edycji wartość marki Orlen została oszacowana na 4,5 mld złotych, co oznacza wzrost o 100 milionów w stosunku do ubiegłego roku. Czy wartość marki Orlen w przyszłym roku utrzyma się na podobnym poziomie, jeżeli dojdzie do planowanej sprzedaży spółek Orlen Transport i Orlen Koltrans (ostateczna decyzja w sprawie sprzedaży może być podjęta po pozytywnym zaopiniowaniu jej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)?