Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_columns is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 80

Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_style is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 81

Płock komunikacyjnym rajem? „Budowa” S10, a teraz konsultacje nad kolejową obwodnicą miasta

Generalny Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od wielu, wielu lat zajmuje się „budową” drogi ekspresowej S10. Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły konsultacje nad… kolejową obwodnicą Płocka. 

Inne miasta pewnie nam teraz bardzo zazdroszczą. Z zapowiedzi tych wszystkich super inwestycji wynika, że Płock niebawem stanie się komunikacyjnym edenem. Jak jednak pokazuje życie, to wszystko nie jest takie proste. O budowie trasy S10 płocczanie słyszą jedynie przed wyborami. I jeżeli droga ekspresowa byłaby „budowana” z takim zapałem, jak przed wyborami mówią o niej wszyscy politycy – od prawa do lewa – to dziś najpewniej kierowcy korzystaliby z luksusów szybkiego ruchu w pobliżu Płocka. Pierwszych wiadomości o budowie S10 ciężko się doszukać, a ostatnia pochodzi z lutego tego roku.

Wówczas właśnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała na swojej stronie internetowej informacje dotyczące stopnia zaawansowania realizacji drogi ekspresowej S10. Docelowo miałaby ona połączyć Szczecin z przyszłą obwodnicą stolicy, łącząc przy tym cztery inne miasta: Piłę, Bydgoszcz, Toruń i Płock. W informacji jest także napisane, że „dwa warianty przebiegu przyszłej S10 od granicy z województwem kujawsko-pomorskim w kierunku połączenia z OAW zakładają odchylenie w kierunku Płocka, co umożliwiłoby skomunikowanie miasta i znajdującej się w nim rafinerii”. I tyle.

Żadnych konkretów co do przebiegu S10, o datach nie wspominając. Obecnie na stronie GDDKiA widnieje informacja – „Obecnie prowadzone są prace studialne związane z wyznaczeniem korytarza przebiegu planowanej S10 na terenie województwa mazowieckiego.” Tu się kończy „budowa” tak wyczekiwanej przez płocczan drogi. Najpewniej do wyborów samorządowych lub parlamentarnych już tak zostanie. Następnie znowu posłuchamy o planach, i o tym, że to właściwie „kwestia wbicia pierwszej łopaty”.

Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe zaskoczyły płocczan i mieszkańców gmin ościennych tym, że planują budowę obwodnicy kolejowej Płocka. Co prawda rozpoczęły przygotowania do modernizacji linii kolejowej nr 33 z Kutna przez Płock do Sierpca. Pisaliśmy o przedsięwzięciu na naszych łamach w czerwcu tego roku w artykule: Pociągi mają pojechać szybciej. PKP PLK planuje modernizację linii kolejowej z Kutna do Sierpca przez Płock

– Jednym z elementów wstępnych analiz jest przygotowanie studium wykonalności obwodnicy kolejowej Płocka. Zlecenie na przygotowanie tego dokumentu zdobyła wrocławska spółka Idom. Opracowała ona wstępną koncepcję obwodnicy kolejowej Płocka, która zawiera cztery różne koncepcje przebiegu linii kolejowej wokół miasta (jedna z nich ma dwa warianty). I zaczęła konsultacje w sprawie kolejowej obwodnicy Płocka – tłumaczy Hubert Woźniak z biura prasowego płockiego ratusza.

Podkreśla, że z czterech koncepcji budowy tej obwodnicy – trzy zakładają poprowadzenie torów od wschodniej strony Płocka. Czwarta koncepcja zakłada poprowadzenie obwodnicy kolejowej od zachodniej strony Płocka. – Nie bądźmy bierni, nie dopuśćmy do pozostawienia transportu niebezpiecznych ładunków przez osiedla mieszkaniowe. Zabierzmy głos w tej sprawie. Wybór jest oczywisty – zachęca Hubert Woźniak do wypełnienia ankiety i wyboru Tor V3. 

Oczywiście warto zabrać głos w tej sprawie, bo najgorsza jest obojętność. Z ogromnym prawdopodobieństwem nasze pokolenie nie doczeka się kolejowej obwodnicy Płocka, jak za jej realizację „wezmą” się politycy. Być może jednak nasze dzieci i wnuki będą żyły w komunikacyjnym, płockim raju.

Fot. GDDKiA/DP.