Nowe biuro w Ratuszu przynosi wymierne efekty

W Urzędzie Miasta Płocka pod koniec ubiegłego roku uruchomione zostało Biuro Interwencji i Informowania Mieszkańców – INFO PŁOCK. Dzięki temu klienci mogą uzyskać potrzebne informacje w jednym miejscu i pod jednym numerem telefonu – 24 364 55 55.

Jest to kolejna inicjatywa, po wprowadzeniu roboczej soboty w Urzędzie Miasta Płocka oraz uruchomieniu Punktu Obsługi Mieszkańca przy ul. Miodowej 8, która ma na celu ułatwienie klientom kontaktu z Urzędem i załatwienie spraw. Od chwili uruchomienia Biuro udzieliło informacji i przyjęło interwencję ponad 7 tys. razy. Do najczęstszych tematów, z jakimi zwracali się klienci, należało: zarejestrowanie i wyrejestrowanie pojazdu, dowody rejestracyjne, dowody osobiste, dane teleadresowe, prawo jazdy, zameldowanie, wymeldowanie, działalność gospodarcza, zieleń miejska, utrzymanie czystości w mieście, podatki i opłaty lokalne, mieszkalnictwo, akty stanu cywilnego, oświetlenie uliczne, geodezja, karty miejskie: Płocka Karta Familijna 3+, Płocka Karta Seniora.

Biuro Interwencji i Informowania Mieszkańców mieści się przy pl. Stary Rynek 1 w budynku E (pok. 46). Działa w godzinach pracy Urzędu: od poniedziałku do środy w godz. 7.30-15.30; w czwartek – godz. 8.30-17.30; piątek – godz. 8.30-15.30.

Dodatkowym narzędziem, dzięki któremu mieszkańcy łatwiej i szybciej skontaktują się z Urzędem jest, działająca od początku października 2016 roku aplikacja LocalSpot. Problem, zdarzenie albo awarię można zgłosić przy pomocy mobilnej aplikacji lub strony www.localspot.pl. Wystarczy zrobić zdjęcie, dodać krótki opis, wskazać miejsce i wysłać zgłoszenie. Automatycznie, w ciągu kilku sekund trafi ono do odpowiedniego wydziału lub jednostki organizacyjnej. Od momentu uruchomienia aplikacji do urzędu wpłynęło tą drogą ponad 180 zgłoszeń. Aplikacja LocalSpot jest darmowa i można zainstalować ją na telefonach z iOS i Androidem.