– Bardzo ważnym elementem systemu roweru miejskiego jest fakt, że się on sam rozwija – mówił prezydent Andrzej Nowakowski, na chwilę przed podpisaniem umowy na budowę płockiego systemu roweru miejskiego.
Umowę podpisali w czwartek, 25 maja, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Tomasz Żulewski z prezesem zarządu Nextbike Polska Tomaszem Wojtkiewiczem na powstającej właśnie magistrali rowerowej w rejonie wiaduktu kolejowego w al. Piłsudskiego.
– Cieszę się, że przetarg na rower miejski wygrała sprawdzona firma, która prowadzi taką działalność nie tylko w wielu miastach w kraju, ale na całym świecie – mówił prezydent Płocka. Tomasz Wojtkiewicz przyznał z kolei, że sprawdził, iż w 2011 roku w Płocku było 11 km dróg rowerowych. – Dziś jest 70 km. Gratuluję miastu takiego rozwoju – podkreślił.
System Płockiego Roweru Miejskiego będzie składał się z 250 rowerów, 25 stacji rowerowych, 25 terminali z panelem sterującym i informacyjnym, 375 stojaków rowerowych. Na każdej stacji będzie po 10 rowerów. W przypadku awarii roweru Nextbike będzie miał 6 godzin na naprawę jednego z nich. System będzie działał w sposób ciągły przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia. Użytkownicy będą mogli korzystać z roweru przez pierwsze 20 minut bezpłatnie, następnie do jednej godziny koszt wypożyczenia roweru wyniesie złotówkę, a w dalszym czasie – od 2 do 5 zł za każdą godzinę.
Niewykluczone, że liczba stacji rowerowych się zwiększy, bo powstaną stacje patronackie, fundowane przez prywatne firmy. System roweru miejskiego będzie funkcjonować od kwietnia do listopada każdego roku.
Źródło: UMP.
Fot. UMP.