Właśnie zakończyła się budowa drogi rowerowej wzdłuż ulic Mickiewicza i Tysiąclecia. Dobiegła także końca przebudowa skrzyżowania ulic: Tysiąclecia, Łukasiewicza i Miodowej.
Przedsięwzięcie to było piątym, ostatnim elementem tzw. pierwszego programu mobilności miejskiej. Przypomnijmy. W ramach programu przebudowano ulicę Łukasiewicza, powstał parkingu przy cmentarzu komunalnym, zakupiono 25 autobusów hybrydowych oraz postawiono na ulicach Płocka 40 nowych wiat przystankowych.
Koszt piątego elementu programu wyniósł prawie 15,6 mln zł z czego Wodociągi Płockie pokryły blisko 524 tys., przebudowując fragmenty swojej kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej. Fizycznie prace zakończyły się 20 listopada. Wczoraj skończyły się odbiory i formalnie inwestycja jest również zakończona.
Przedsięwzięcie polegało na:
– przebudowie przy skrzyżowaniu ul. Tysiąclecia z Łukasiewicza kanalizacji deszczowej i sanitarnej, wodociągu, oświetlenia ulicznego, sieci teletechnicznej, sygnalizacji świetlnej oraz budowie ścieżki rowerowej i przebudowie układu jezdni wraz z chodnikami (przybył prawo skręt z ul. Miodowej w ul. Łukasiewicza);
– wybudowaniu ścieżki rowerowej wraz z infrastrukturą (chodnikami, oświetleniem i sygnalizacją świetlną) wzdłuż ul. Tysiąclecia i Mickiewicza wraz z przebudową skrzyżowań z ulicami: Zgliczyńskiego (dawniej Wolskiego), Przemysłową z wykonaniem prawo skrętu w ul. Tysiąclecia i przebudową ul. Dąbrówki. Powstało łącznie 2016 metrów ścieżki rowerowej asfaltowej o szerokości 2,0 metrów;
– przebudowie chodnika po północnej stronie ulicy Tysiąclecia (po południowej zostanie przebudowane w przyszłym roku, kiedy zacznie się przebudowa całej Tysiąclecia) i wzdłuż wybudowanej ścieżki w ul. Mickiewicza;
– budowie dwóch zatok autobusowych i 35 miejsc parkingowych w ulicy Tysiąclecia oraz 8 miejsc w ul. Zgliczyńskiego.
– przebudowie oświetlenia ulicznego po północnej stronie ulicy Tysiąclecia (po południowej również zostanie przebudowane w przyszłym roku);
– przebudowano również sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach ulic: Mickiewicza z Kochanowskiego i Obrońców Westerplatte oraz Tysiąclecia z Przemysłową, Rembielińskiego i Łukasiewicza.
– Miejski Zarząd Dróg pracuje jeszcze nad uruchomieniem koordynacji pomiędzy sygnalizacjami na tych skrzyżowaniach – tłumaczy Hubert Woźniak, z biura prasowego ratusza. Dodaje, że inwestycja dofinansowywana została w 80 procentach z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.
Polecamy: Program mobilności miejskiej, czyli inwestycja za ponad 92 mln zł [FOTO]
Fot. UMP.