Eksperyment, który ma szansę powodzenia?

Sklep_Tesco_na_stacji_ORLEN

Klienci będą mogli korzystać w nowych sklepach Tesco Express zarówno z kart Vitay (Orlen), jak i zbierać punkty na kartach Clubcard (Tesco). Ale tylko w wybranych sklepach. Na razie ma być ich dziesięć.

Polski Koncern Naftowy Orlen i Tesco testują nowy format sklepów typu convenience. Placówki handlowe mają funkcjonować na orlenowskich stacjach paliw. Program testowy ma potrwać rok. Pierwszy taki obiekt powstał już na ulicy Bennetta 2 w Warszawie, przy lotnisku Okęcie.

Twórcy pilotażowego programu podkreślają, że oczekiwania klientów stacji paliw są coraz wyższe. Nie wystarcza im już zatankowanie paliwa najwyższej jakości. Chcieliby też kupić w przystacyjnym sklepie produkty najwyższej jakości pod wiarygodną, rozpoznawalną marką.

Wspólny projekt PKN Orlen i Tesco ma być próbą odpowiedzi na potrzeby klientów i zmianę rynkowych trendów. Tesco Express na stacjach PKN Orlen ma być nie tylko nową marką. Chodzi przede wszystkim o znaczne poszerzenie oferowanego asortymentu. Przede wszystkim o warzywa i owoce sprzedawane na wagę, ale również o produkty własne marki Tesco. Klienci w przystacyjnych sklepach Tesco Express będą mogli korzystać z orlenowskich kart Vitay, ale też zbierać punkty na kartach Clubcard (Tesco).

– Podejmując pilotażową współpracę z Tesco, liczymy na wypracowanie rozwiązań, które zapewnią naszym klientom wygodę i szybkość dokonywania codziennych zakupów podczas wizyty na stacji paliw – powiedział Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej. Mam nadzieję, że efekty naszej współpracy spotkają się z uznaniem obecnych klientów Orlenu, ale też zachęcą nowych nabywców do odwiedzania stacji naszej sieci

– Tesco zawsze aktywnie reaguje na zmieniający się rynek i na oczekiwania klientów. Czerpiąc z doświadczeń Grupy Tesco na rynkach międzynarodowych i wykorzystując siłę marki w Polsce, postanowiliśmy zaproponować klientom nową jakość w segmencie convenience, bazującą na testowej współpracy silnych i doświadczonych partnerów, jakimi są Tesco i PKN Orlen – powiedziała Beata Gadamska, dyrektor projektu.