W czwartek, 7 kwietnia oficjalnie ruszył przetarg na budowę drugiego odcinka obwodnicy czyli budowę trasy północno-zachodniej miasta Płocka na odcinku od węzła Boryszewo w ul. Otolińskiej do węzła Bielska.
Inwestycja będzie składa się z 3 elementów: budowy drogi łączącej rondo przy Otolińskiej z ul. Bielską (w miejscu, w którym dziś biegnie ul. Jędrzejewo) wraz z infrastrukturą – długość tego odcinka drogi to 2,7 km; budowy węzła „Bielska” – podniesienia ul. Bielskiej i budowy wiaduktu drogowego, pod którym przebiegnie trasa obwodnicy, kierując się w stronę ul. Długiej – ujmując to dużo prościej – na cmentarz komunalny będziemy jeździć ul. Bielską po wiadukcie, a obwodnica pobiegnie pod nim; budowy dróg technicznych i serwisowych wraz z infrastrukturą, co razem da nowy odcinek drogi o długości 3,6 km.
Nowy odcinek obwodnicy będzie drogą o najwyższej klasie technicznej i nośności, będzie ona jedno jezdniowa, dwupasmowa. W dwie jezdnie i cztery pasy zamieniać się będzie w rejonie węzłów komunikacyjnych. Poruszać się będzie po niej można z prędkością 80 km na godzinę. Ogłoszony przetarg jest ograniczony, dwuetapowy. W pierwszym etapie firmy zainteresowane budową płockiej obwodnicy zgłoszą swoje oferty, mają na to czas do 10 maja. Następnie zostanie wyłonionych siedem firm. Końcowym etapem przetargu będzie wyłonienie jednego wykonawcy. Całe postępowanie przetargowe potrwa około trzech miesięcy, a przewidywany czas zakończenia całej inwestycji to jesień 2017 roku.
Fot. PAP.