Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_columns is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 80

Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_style is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 81

Czy będzie remont ulicy Rogozińskiej?

Co zrobić, by transport ładunków niebezpiecznych omijał nie tylko centrum, ale także licznie zamieszkałe osiedla?

Jak wiemy budowa wewnętrznej obwodnicy wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miasta. A co zrobić, by tego typu tranzyt nie przejeżdżał przez licznie zamieszkałe osiedla jak Podolszyce czy Zielony Jar? Pojazdy jadące od strony wschodniej, zanim bowiem znajdą się na budowanej obwodnicy, będą musiały przejechać właśnie przez silnie zurbanizowane dzielnice Płocka.

Rozwiązaniem tego problemu jest remont ulicy Rogozińskiej, która łączy Imielnicę, a dokładnie drogę krajową nr 62 w momencie skrzyżowania ulicy Wyszogrodzkiej z Harcerską, z drogą wojewódzką nr 567. Droga wojewódzka następnie prowadzi prosto na rondo przy Otolińskiej. Trasa ta ma bardzo istotne znaczenie dla płocczan, szczególnie tych zamieszkujących takie osiedla jak Podolszyce czy Zielony Jar. Kierowcy jadący bowiem od strony Warszawy mogliby na wspomnianym skrzyżowaniu Wyszogrodzkiej z Harcerską skręcić w ulicę Rogozińską, a następnie, po przejechaniu ok. 4,5 km zjechaliby na drogę wojewódzką nr 567, którą, w zależności od obranego celu, albo by się udali w stronę Płońska, albo skierowali do ulicy Otolińskiej. Wybierając tę alternatywną trasę kierowcy omijaliby silnie zurbanizowane tereny jakimi są wyżej wymienione osiedla. Tym sposobem ruch tranzytowy oraz transport ciężarowy zostałby wyprowadzony z tej części miasta, co jest szczególnie ważne w przypadku przewożenia materiałów niebezpiecznych.

Niestety na ten moment taki scenariusz nie jest możliwy, gdyż trasa ta wymaga gruntownego remontu. Trzeba tutaj zaznaczyć, że ulica Rogozińska jest drogą powiatową, która przebiega przez teren gminy Słupno oraz Radzanowo. Jak już informowaliśmy na łamach Dziennika Płockiego, od kilku miesięcy trwają rozmowy Miasta Płocka z Powiatem Płockim w zakresie możliwości wspólnej rozbudowy tej trasy. O plany Miasta dotyczące tej drogi pytał na ostatniej sesji rady miasta radny PiS Tomasz Kolczyński. Postanowiliśmy sprawdzić na jakim etapie są rozmowy. Czy jest szansa na remont tej drogi?

– Przedmiotem uzgodnień jest wykonanie kompleksowego remontu drogi powiatowej jak również podjęcie wcześniej, jeszcze przed remontem docelowym, działań naprawczych, pozwalających na wykorzystanie już w przyszłym roku ul. Rogozińskiej jako drogi wyprowadzającej tranzyt i ładunki niebezpieczne z głównych ulic i terenów zamieszkałych Płocka – mówi pełnomocnik ds. inwestycji strategicznych Jacek Terebus.

Trzeba tutaj zwrócić uwagę, że 19 listopada została podpisana umowa na wykonanie pierwszego odcinka wewnętrznej obwodnicy, która finalnie połączy Most Solidarności z PKN Orlen. W przyszłym roku zostanie oddany fragment od ronda Wojska Polskiego do ulicy Otolińskiej. W związku z tym, gdyby ulica Rogozińska została wyremontowana powstaje perspektywa, w jakiej pojazdy jadące od strony wschodniej nie będą przejeżdżały ani przez licznie zamieszkałe osiedla ani przez centrum.

– Prowadzone aktualnie rozmowy są na etapie uzgadniania treści porozumienia regulującego wzajemne zobowiązania stron, tj. miasta i starostwa, które sformalizuje zasady współpracy i będzie stanowiło punkt wyjścia dla realizacji tego przedsięwzięcia – odpowiada pełnomocnik Terebus. – Inwestycja planowana jest do wspólnej realizacji przez Miasto Płock, Powiat Płocki oraz Gminę Radzanowo i Gminę Słupno do których wysłano stosowne pisma. W powyższej sprawie zwrócono się również o wsparcie do PKN Orlen. Dla inwestycji planowane jest również pozyskanie zewnętrznych źródeł finansowanie, w tym, pochodzących z funduszy europejskich w nowej perspektywie finansowej 2014 – 2020, w ramach zw. obszarów funkcjonalnych.