Koparki wydobywające grunt z Wisły, przerzucającego na brzegu, ciężkie wywrotki, dźwigi – w takiej scenerii prezydent Andrzej Nowakowski spotkał się z dziennikarzami na konferencji prasowej.
Przebudowa nabrzeża wiślanego była przedmiotem dzisiejszego spotkania włodarzy miasta z lokalnymi mediami. Inwestycja została podzielona na dwa etapy: pierwszy – od mostu im. Legionów Piłsudskiego do nowego portu i wjazdu na zaplecze amfiteatru, drugi – od starego mostu do terenów Płockiego Towarzystwa Wioślarskiego.
W tej chwili trwa realizacja pierwszego etapu, czyli przebudowa ulicy Rybaki. Powstanie tam nowa jezdnia, zjazdy na posesje, parkingi dla aut osobowych, nowe będą chodniki, droga rowerowa, oświetlenie oraz kanalizacja deszczowa. Zagospodarowany zostanie teren przylegający do nabrzeża. Znajdą się tam nowe place i ścieżki spacerowe, nowe oświetlenie, elementy małej architektury – ławki, stojaki na rowery, zadaszenia przeciwsłoneczne, place zabaw oraz skwer biznesu z urządzeniami do ładowania sprzętu mobilnego. Wyznaczone zostanie też miejsce na budynek do wynajęcia na cele gastronomiczno-handlowe, powstanie sezonowa wiata z częścią gastronomiczną i ogólnodostępnym WC. Uporządkowana będzie też zieleń – powstanie aleja dębowa z ponad 70 drzew.
Wokół zalewu Sobótka znajdzie się ścieżka biegowa o długości 4 km wraz z punktami do odpoczynku, rozciągania oraz z punktem poboru wody (poidełkiem). Przebudowane zostanie samo nabrzeże na długości prawie 373 metrów i szerokości 7 metrów.
Na tym jednak nie koniec…
Powstaną jeszcze dwa falochrony. Falochron nr 1 – zaokrąglony – będzie nowym obiektem i będzie zamykał port od strony północno-zachodniej. Ochroni port przed cofającą się falą i będzie pełnił też funkcję komunikacyjną, podobnie jak molo. Będzie liczył ponad 73 metry długości 5,5 metra szerokości. Falochron nr 2 – prostopadły do nurtu – powstanie w miejscu istniejącej ostrogi. Będzie liczył 60 metrów długości i 5 metrów szerokości. Koszt budowy to 31,8 mln zł.
Jak wyjaśniał prezydent Andrzej Nowakowski dziś trwa budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z podczyszczalnią wód deszczowych oraz ścieżki biegowej wokół zalewu Sobótka. Bardzo dużo dzieje się również wokół budowy portu jachtowego, gdzie widać efektowne pogłębianie dna Wisły oraz wbijanie ścianki szczelnej, która będzie podstawą do wykonania falochronu nr 1.
Źródło: UMP.
Fot. UMP.