Budowa pierwszej części obwodnicy podsumowana

– W drugiej połowie tego roku powinny ruszyć prace przy budowie drugiego etapu obwodnicy, który połączy Otolińską z Bielską – mówił prezydent Andrzej Nowakowski podczas spotkania podsumowującego pierwszy etap inwestycji. – Konieczne będzie przy tym wybudowanie węzła Bielska, bo bez niego cała ta część obwodnicy będzie równie bezsensowna jak most bez dojazdów.

 

Prezydent Andrzej Nowakowski nie ukrywał, że budowa obwodnicy miasta to jedna z najważniejszych inwestycji ostatnich lat. Jego zastępca Jacek Terebus nie omieszkał dodać, że problemy z rozpoczęciem inwestycji były wynikiem zaniedbań poprzednich władz. Warto przy tym wspomnieć, że gdy ruszała budowa obwodnicy, obecny wiceprezydent był

pełnomocnikiem ds. strategicznych inwestycji. – Kiedy okazało się, że nie ma szans na wpisanie budowy obwodnicy w plany rządowe, zapadła decyzja o jej budowie w granicach administracyjnych Miasta – mówił Jacek Terebus. – Dzięki temu inwestycję mógł prowadzić Urząd Miasta.

Nie bez znaczenia jest fakt, że na inwestycję, której wartość wynosiła 43 miliony zł udało się pozyskać unijną dotację w wysokości 30 milionów. – Powstaje nowy kręgosłup komunikacyjny Płocka, dzięki któremu wyprowadzimy pojazdy z ładunkami niebezpiecznymi i ruch tranzytowy z zabudowanych obszarów miasta – tłumaczył Jacek Terebus. – Droga wpisana została w plan województwa mazowieckiego, dzięki czemu możemy liczyć na kolejne unijne dotacje. A zgodnie z szacunkami pozostała część obwodnicy kosztować ma 130-140 mln zł.

Podczas spotkania podsumowującego pierwszy etap budowy płockiej obwodnicy nie mogło obyć się bez podziękowań dla firmy Bilfinger, która zajmowała się tą inwestycją. Szczególna pamiątka wręczona została członkowi zarządu firmy. Jakub Chojnacki otrzymał miniaturkę ławeczki – pomnika swego dziadka Jakuba Chojnackiego.

Przypominamy, że prace przy budowie pierwszego odcinka obwodnicy, łączącego rondo Wojska Polskiego z ulicą Otolińską rozpoczęły się w lutym, a zakończyły już w listopadzie 2014 roku.