Pięć nowiutkich solarisów zasiliło tabor Komunikacji Miejskiej Płock. Trzy są z napędem hybrydowym, dwa mają silniki Diesla. Miasto Płock zapłaciło za nie ponad 10 mln zł, z czego 6,3 mln zł to środki pozyskane z Unii Europejskiej. Pierwszych pasażerów nowe autobusy przewiozą już najbliższy piątek.
– Czekamy teraz na uruchomienie konkursów w nowej perspektywie Unii Europejskiej by kupować już autobusy na wodór – zapowiedział na wczorajszej konferencji prasowej prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.
Umowy na zakup pięciu nowych Solarisów miasto podpisało z ich producentem 5 lipca ubiegłego roku. – Jedną umowę zawarliśmy na dostarczenie trzech pojazdów zasilanych napędem hybrydowym (elektryczno-spalinowym), drugą – na dwa pojazdy z silnikami Diesla. Wszystkie spełniają najsurowsze normy spalania Euro-6 – podkreśla Hubert Woźniak, z biura prasowego ratusza.
Nowe pojazdy mają 12 metrów długości, są niskopodłogowe – co ma duże znaczenie dla osób mających trudności z poruszaniem się, są także klimatyzowane, wyposażone w siedzenia z tapicerką dedykowaną naszemu miastu, a także w system dynamicznej informacji pasażerskiej. Zewnętrzne wyświetlacze są w kolorze białym oraz tablice wewnętrzne, informujące na bieżąco o trasie przejazdu, możliwych przesiadkach, czy objazdach.
– Nowością jest to, że wyświetlacze z informacją dla pasażerów będą ją pokazywać taką samą czcionką jakiej użyliśmy w Systemie Informacji Miejskiej. Standardowo autobusy wyposażone zostały w monitoring, system łączności z zajezdnią, biletomat, bramki liczące pasażerów oraz monitory do wyświetlania informacji dodatkowych, np. reklam. W każdym autobusie są trzy podwójne ładowarki – wymienia Woźniak.
Osoby z niepełnosprawnością oraz osoby z wózkiem dla dzieci mają w autobusach wydzielone i oznakowane miejsce. Pojazdy wyposażone są również – podobnie jak wszystkie autobusy kupowane w ostatnich latach – w przyciski w języku braille’a.
Fot. UMP.