Styl retro powrócił na dwóch stacjach Orlenu. Łatwo je rozpoznać

image_pdfimage_print

Zgodnie z zapowiedzią Orlen uruchomił stacje paliw w stylu retro. Jedną pod szyldem CPN, drugą jako Petrochemia Płock. Pierwsza powstała na warszawskiej Pradze przy ul. Markowskiej 15. Drugą kilka dni temu uruchomiono w Bodzanowie koło Płocka.

Z łatwością można na nie trafić. Obydwie stacje utrzymane są w historycznym stylu, przypominającym ubiegłe stulecie. Koncern zafundował zatem starszym kierowcom powrót do przeszłości, a młodym przypomniał, jak to było sporo lat temu.

Warszawski CPN charakteryzuje się biało-pomarańczowymi barwami, które widnieją na budynku, logotypie, dystrybutorach i pylonach. Stacja w Bodzanowie z kolei utrzymana jest w kolorze biało-niebieskim i funkcjonuje pod marką Petrochemia Płock. Tu z kolei dominuje kolor niebieski. Budynek, pylony, a nawet stroje obsługi stacji są niebieskie z białymi napisami i logotypami.

Przypomnijmy. W ten sposób, w 20. rocznicę połączenia obydwu podmiotów, koncern promuje swoje dziedzictwo i przypomina jedną z najpopularniejszych polskich marek. CPN, czyli Centrala Produktów Naftowych została powołana do istnienia 3 grudnia 1945 r. Z kolei Petrochemia Płock S.A. ma swój początek w roku 1958, wtedy to zapadła decyzja o lokalizacji zakładu w Płocku.

W grudniu 1959 r. zostały utworzone Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne. W lipcu 1993 r. MZRiP zostały przekształcone w Petrochemię Płock S.A. Charakterystycznym znakiem firmowym przedsiębiorstwa była stylizowana retorta, naczynie chemiczne z wpisaną w nie literą „P” wywodząca się od słowa petrochemia lub jak uważają inni od nazwy miasta.