MB G63 AMG 6×6, model GLA będzie największą sensacją tegorocznej, jedenastej edycji Zlotu Zabytkowych Mercedesów. Gwiazdą imprezy ma być doskonały aktor, „twarz Mercedesa” Marcin Dorociński.
Do stolicy północnego Mazowsza zjadą właściciele i sympatycy klasycznych Mercedesów z Polski i z zagranicy. Niestety, obecna sytuacja geopolityczna sprawiła, że z udziału w zlocie zrezygnowali goście z Rosji, Białorusi i Gruzji.
Monstrualny MB G63 AMG 6×6, model GLA to ekstremalny pikap produkowany w austirackim Grazu. Początkowo na zamówienie armii… australijskiej. Później trafił również na rynek „cywilny”. Najlepiej sprzedaje się, co nie powinno być dla nikogo wielkim zaskoczeniem, na rynku arabskim.
MB G63 AMG 6×6 proponowany jest do sprzedaży z silnikiem o mocy 544 KM, z napędem na wszystkie sześć kół i z pięcioma blokadami dyferencjałów
Auto waży 3,85 tony, ma 2,3 metra wysokości. Przy wyglądzie solidnego twardziela jerst połączeniem zwinności kompaktu z funkcjonalnością SUV-a. Producent proponuje silniki z turbodoładowaniem, benzynowe i wysokoprężne, współpracujące z sześciostopniowymi skrzyniami manualnymi lub siedmiobiegowymi przekładniami dwusprzęgłowymi 7G-DCT. Klient może zamówić pojazd z napędem na dwie osie 4MATIC ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego.
Najstarsze auta, które pojawią się na tegorocznym zlocie, to trzy Mercedesy 170S z lat 40. Najcudowniejsze klasyczne kabriolety, które nawiązują do Mercedesa 300 Gullwing, to Mercedesy 190SL z lat 50.. Ich następcami są słynne Pagody – Mercedesy W113 oraz nieśmiertelne kabriolety Mercedesy R107 oraz już nowocześniejsze R129. Wielkie limuzyny z lat 50. to słynne Adenauery. Ich następcy to Mercedesy W108 i W109, W116 i obchodzące swoja 35. rocznicę „urodzin” Mercedesy W126.
Niezniszczalne terenówki to produkowane od roku 1979 do dziś Mercedesy G-klasy, również licznie reprezentowane na zlocie. Szeroki przekrój produktów niemieckiego koncernu uzupełniają kolejne generacje Mercedesów klasy E, na czele z nieśmiertelnymi „Beczkami”
Na zlocie nie zabraknie również nowości. Bardzo efektownie powinna prezentować się nowa Klasa C, które jest większa, a jednocześnie o 100 kg lżejsza od poprzedniczki. Podstawowe atuty to: stylizacja, która budzi w pełni uzasadnione emocje, doskonała aerodynamika, awangardowa deska rozdzielcza z dostępnymi na życzenie gładzikiem oraz wyświetlaczem head-up, oszczędne silniki (średnie zużycie paliwa od 3,9 l/100 km) oraz pierwsze w klasie, opcjonalne zawieszenie pneumatyczne.
Wśród prezentowanych na zlocie aut będzie również Mercedes 280CE (W123) z 1980. Jego właściciel – Filip Marcinkiewicz wygrał „dziką kartę” w konkursie zorganizowanym przez Mercedes-Benz Polska. – W tym roku oprócz bez mała osiemdziesięciu klasycznych Mercedesów widzowie będą mogli podziwiać także wystawę towarzyszącą pod nazwą „Aleja Przyjaciół Mercedesem po Wiśle”, na której zaprezentujemy amerykańskie muscle cary, pojazdy stowarzyszenia Płockie Klasyki oraz pierwszą jeżdżącą replikę przedwojennego, polskiego samochodu CWS T1 z roku 1925 – zapowiada Maciej Kulas, organizator i współpomysłodawca Zlotu Mercedesem po Wiśle.
Honorowy patronat nad zlotem objął prezydent Płocka Andrzej Nowakowski. Głównymi sponsorami są: Polski Koncern Naftowy Orlen, Mercedes-Benz Auto Forum, Samsung, Dr. Marcus International.
Program imprezy:
Dzień pierwszy – sobota 31 maja 2014 roku
11.00-13.30 Recepcja – zjazd uczestników Zlotu parking wokół Orlen Areny Płock rejestracja uczestników. Czas na kawę, spotkanie z piłkarzami Sekcji Piłki Ręcznej Wisłą Płock oraz reprezentacji Polski w piłce ręcznej, integracja w podgrupach
13.30-14.00 Przejazd zorganizowaną kolumną na Stary Rynek – Gwardii Ludowej – Łukasiewicza – Kobylińskiego – Bielska – Zduńska – Okrzei – Kazimierza Wielkiego – Stary Rynek
14.00-17.00 Otwarcie Zlotu przy udziale zaproszonych osobistości, statyczna prezentacja uczestników Zlotu na Starym Rynku przed Ratuszem. Recepcja dla „spóźnialskich”, integracja uczestników, czas wolny, sesja zdjęciowa, statyczna prezentacja najnowszych Mercedesów, atrakcje dla dzieci, prezentacja szerszego spojrzenia na motoryzację „Aleja Przyjaciół Mercedesem po Wiśle” (Płockie Klasyki, replika CWS T1, Hot Rod’34, itd.)
17.00-18.00 Indywidualne zakwaterowanie w Hotelu Petrochemia, indywidualny przejazd aut na Parking Domu Technika, (jedynie ten parking jest zalecany i dozorowany przez organizatora)
18.00-24.00 Wieczorne spotkanie integracyjne połączone z kolacją, częścią oficjalną oraz rozdaniem nagród i losowaniem nagród specjalnych. Wystawa modeli klasycznych Mercedesów. Część artystyczna – recital Pawła Orkisza z Zespołem.
Dzień drugi – niedziela 1 czerwca 2014 roku
9.00-10.30 Śniadanie w Hotelu Petrochemia (dla osób tam zakwaterowanych)
11.00-11.30 Przejazd zorganizowaną kolumną (około 5 km) z parkingu Domu Technika do Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Płocku. Trasa przejazdu: Kazimierza Wielkiego – Nowowiejskiego – Kwiatka – Kolegialna – Kilińskiego – Norbertańska
11.30-15.00 „Mercedesem wśród zwierząt” – spotkanie z gospodarzami, zwiedzanie Ogrodu Zoologicznego, udział w festynie z okazji Dnia Dziecka, lunch w formie szwedzkiego stołu, sesja filmowo-zdjęciowa, loteria „Ślepy los”, oficjalne zakończenie Zlotu.