… Intercity na zmianę pociągów kategorii TLK na IC przyjdzie poczekać od dwóch do pięciu lat. Jednym z pociągów TLK jest Flisak umożliwiający podróże z Płocka do Gdańska, Łodzi czy Katowic.
Polska Agencja Prasowa poinformowała, że w PKP Intercity przewidują ostatnie pociągi kategorii TLK (Twoje Linie Kolejowe) w latach 2027-2030. Ostateczna data zależy od ilości dostępnego taboru o lepszym standardzie.
W ramach strategii „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” przewoźnik planuje do 2030 r. zainwestowanie 27 mld zł w tabor (modernizacje istniejącego + zakupy nowych wagonów) i infrastrukturę kolejową. Oprócz tego spółka przymierza się do zwiększenia liczby połączeń. Jeden z celów dotyczy wzrostu liczby pasażerów – z 78,5 mln (tak było w 2024 r.) do niemal 90 mln w 2030 r.
Spółka PKP Intercity podkreśliła, że wraz z zakupami nowych wagonów, stara się uzupełniać kategorię IC, jednocześnie wycofując z użytku i w miarę możliwości przeznaczając do modernizacji najstarsze wagony kursujące w kategorii TLK. – Wyłączanie najstarszych wagonów powoduje naturalne wygasanie kategorii TLK. Połączenia przez nią obsługiwane są zastępowane kategorią IC. Ceny biletów pociągów kategorii IC są takie same, jak w TLK – zaznaczyła spółka w odpowiedzi dla PAP.
Na czym polega różnica między TLK a IC? Ta druga kategoria wiąże się z używaniem nowych, zmodernizowanych wagonów i nowych zespołów trakcyjnych.
W pociągach IC przy każdym fotelu znajdziemy gniazdko elektryczne pozwalające na podładowanie telefonu albo laptopa. Wagon jest wyposażony w klimatyzację, a także w WiFi, we wzmacniacze sygnału umożliwiające korzystanie z internetu podczas jazdy, w wyświetlacze dynamicznej informacji pasażerskiej pokazujące najbliższe stacje.
W obecnym rocznym rozkładzie jazdy kursuje 46 pociągów TLK, o osiem mniej niż w poprzednim. Zwiększono również liczbę pociągów IC z 303 do 359.

