Nikogo, kto dotychczas wspierał Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, nie trzeba przekonywać, że to najbardziej efektywnie wydane pieniądze na szczytne cele. Cieszą kolejne edycje Finału WOŚP, bo podczas nich widać, jak Polki i Polacy potrafią się pięknie łączyć – być razem! Fenomen Orkiestry jest bezsprzeczny. W tym roku fundacja Jurka Owsiaka zagra po raz 33. Ogromnie ucieszył nas fakt, że największy w tej części Europy gigant petrochemiczny także włączył się w akcję. Na czym będzie polegało wsparcie zbiórki?
Akcja Orlenu ruszyła o północy 1 stycznia. Każdy, kto kupi kawę na stacji Orlen wesprze 33. Finał WOŚP, który w tym roku zagra na rzecz hematologii i onkologii dziecięcej w Polsce. Spółka przekaże na cel zbiórki złotówkę z każdej sprzedanej kawy. Cała akcja potrwa do 31 stycznia.
To nie pierwszy raz, kiedy Orlen włącza się czynnie w kampanie pomocowe. Kilka miesięcy temu była to pomoc dla powodzian, którą wspomina Piotr Suchodolski, dyrektor Marketingu Orlen. W tym przypadku koncern przeznaczył na wsparcie cały weekendowy wpływ ze sprzedaży kawy. – Odzew był ogromny i bardzo pozytywny – podkreśla Suchodolski.
– Tym razem chcemy włączyć się w szlachetną inicjatywę z myślą o najmłodszych i umożliwić wszystkim naszym klientom zaangażowanie w największą i najbardziej rozpoznawalną akcję charytatywną w kraju – zaznacza dyrektor Marketingu. – Prawie dwa tysiące stacji paliw Orlen w Polsce i dziesiątki tysięcy obsługiwanych codziennie klientów to ogromny potencjał, który bezpośrednio przełoży się na pomoc dzieciom. Liczymy na to, że nasi klienci chętnie włączą się w te działania.
Pamiątkowy kubek…
Jak się okazuje, spółka wcześniej przeprowadziła badania, które miały wykazać, jak klienci orlenowskich stacji oceniają zaangażowanie się paliwowego giganta we wsparcie WOŚP? Otóż, jak informuje koncern 70 proc. klientów oceniło akcję pozytywnie. Warto dodać, że akcję zbiórki 33. Finału zaakcentuje specjalnie zaprojektowany kubek z motywem WOŚP. To jednak nie cała pomoc we wsparcie WOŚP ze strony Orlenu. – Zbiórkę będzie można także wesprzeć wrzucając pieniądze do puszek skarbonek WOŚP, ustawionych przy kasach – zaznacza spółka.
Ciekawostką jest też kampania, promująca zaangażowanie koncernu w finał WOŚP. Odbywa się ona pod hasłem: „Każda kawa wyjdzie na dobre”. Bohaterką kampanii jest starsza pani, która obserwując osiedlową stację Orlen, skrupulatnie liczy kawy zakupione w słusznej inicjatywie. – Każdy może grać razem z WOŚP, niezależnie od tego kim jest – docentem, emerytką, nastolatkiem czy… mistrzynią olimpijską. Do wsparcia zbiórki przyłączą się aktywnie sportowcy ORLEN Team, na czele z Anitą Włodarczyk jako ambasadorką – podkreśla spółka.
Przypomnijmy. 33. Finał WOŚP odbędzie się w niedzielę 26 stycznia. WOŚP zagra w tym roku dla onkologii i hematologii dziecięcej. Dzięki zebranym środkom możliwe będzie doposażenie placówek medycznych – 18 oddziałów dziecięcych, 17 hospicjów, 5 ośrodków neurochirurgii onkologicznej, 6 ośrodków chirurgii onkologicznej oraz 4 zakładów patomorfologii. Podczas wszystkich – 32 finałów WOŚP – fundacja zebrała blisko 2,3 miliarda zł. Środki przeznaczono na zakup 74,5 tysiąca urządzeń.
Źródła fot. W tle: Orlen. Kubek: Sok z Buraka (FB).