Wymiana torów, montaż urządzeń ograniczających hałas, remont dwóch mostów, w tym 600-metrowego nad Wisłą w Płocku usprawnią podróże między Kutnem a Płockiem. Pociągi pojadą ciszej, zwiększy się poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na prace prawie 20 mln zł.
W Płocku pomiędzy stacjami Płock Radziwie a mostem kolejowym nad Wisłą, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zainstalowały specjalne urządzenia – smarownice. Nanoszą one smar na szyny, dzięki czemu ograniczane jest ich zużycie i zmniejsza się hałas. Bezstykowe połączenia toru wyeliminowało charakterystyczny stukot słyszalny dotychczas podczas przejazdu pociągu.
Na 600-metrowym moście kolejowym nad Wisłą, stare i wyeksploatowane elementy torów, tak zwane mostownice, są wymienione na nowe. Obiekt zostanie zabezpieczony warstwą antykorozyjną. Inwestycja PLK umożliwi sprawniejsze i cichsze przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych przez Płock.
Na szlaku Strzelce Kujawskie – Sierakówek – Gostynin wymieniane jest 14 km torów. Przebudowywany jest również 30-metrowy most na rzece Osetnica pomiędzy stacjami Gostynin i Łąck. Dzięki usunięciu ograniczenia prędkości na moście i pociągi przyśpieszą z 30 km na godz. do prędkości 60 km na godz., a na trasie Strzelce Kujawskie – Gostynin pociągi będą mogły jeździć z prędkością 100 km na godz.
Główne prace na linii Kutno – Płock zakończą się do 30 czerwca br. W tym czasie, ze względu na szeroki zakres prac, ruch kolejowy na jednotorowej linii pomiędzy Kutnem a Płockiem został wstrzymany. Przewoźnik uruchomił zastępczą komunikację autobusową. Informacje o zmianach są dostępne na stacjach i przystankach przy rozkładach jazdy. Wartość inwestycji na linii Kutno – Płock, finansowanej ze środków własnych spółki, to 19,8 mln zł.
Fot.: PKP PLK.