To piękna, polska tradycja budowlana, która mówi o tym, że zakończył się pierwszy etap budowy domu, budynku, czy gmachu. W tym tygodniu na powstającej na terenie CNH Industrial Polska fabryki zawisła wiecha na dachu nowej hali produkcyjnej.
– Cieszę się, że państwo jesteście z nami i chcę podziękować za dobrą współpracę, otwartość i pomoc w realizacji tego projektu – w ten sposób powitał prezydenta Płocka Andrzeja Nowakowskiego oraz jego zastępcę ds inwestycji Jacka Terebusa dyrektor zakładu CNH Industrial Polska w Płocku Giacomo Stella.
W spotkaniu uczestniczyli również m.in. koordynator projektu ze strony centrali CNHI Luc De Splentere, koordynator projektu ze strony CNHI Polska Mariusz Łabiszewski, odpowiadający od lat za inwestycje w płockim zakładzie Wojciech Michalski, czy menedżer kontraktu ze strony generalnego wykonawcy – łódzkiej spółki MCKB – Patrycja Bryszewska. Symboliczne zawieszenie wiechy poprzedziło spotkanie i prezentacja przedsięwzięcia, a także osiągnięć generalnego wykonawcy.
Projekt rozbudowy zakładu w Płocku zyskał aprobatę na początku 2014 roku. Rok później CNH Industrial kupił od Urzędu Miasta ponad 19 ha terenów sąsiedniego, trawiastego lotniska, które wcześniej samorząd przekształcił w taki sposób, by transakcja była możliwa. Pozwolenie na budowę hali produkcyjno-magazynowej wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu Urząd Miasta wydał w październiku 2017 roku. Wkrótce potem zaczęła się budowa.
Na wykonanie nowej hali produkcyjnej płocka firma ma czas do 23 sierpnia b.r. Plan zakłada, że tego dnia obiekt będzie gotowy i inwestor złoży wnioski o dopuszczenie do użytkowania. A procedura administracyjna zakończy się 23 września tego roku. – I musimy tego terminu dotrzymać – zapewnia Wojciech Michalski. Budowa nowej hali dla CNH Industrial Polska wraz z przeniesieniem linii produkcyjnych maszyn rolniczych to kontrakt za 24,2 mln USD. Plan przedsiębiorstwa zakłada, że linie produkcyjne, które się tu znajdą będą pracować i produkować maszyny w dotychczasowych miejscach do połowy października. Z nowej hali pierwszy kombajn ma wyjechać 6 listopada tego roku.
Co się znajdzie w nowej hali? Będą w niej produkowane dwa rodzaje produktów. Pierwszy to kombajn zbożowy, zakład będzie produkował – jak dotychczas – kombajny typu TC oraz nowy kombajn CX 5/6, który do tej pory był produkowany w Zedelgem w Belgii. Warto dodać, że CNHI w Płocku do tej pory produkował tylko pojedyncze podzespoły do tego kombajnu, teraz będzie wykonywał go w całości. Drugi, to prasa rolująca. W przypadku tego wyrobu zmian w asortymencie nie będzie. Produkowane będą tak jak wcześniej prasy stało i zmienno komorowe. Łącznie w nowym obiekcie CHN Industrial Polska produkować będzie różnych 10 modeli kombajnów zbożowych serii TC, 11 modeli kombajnów serii CX oraz 24 modele pras rolujących.
Natomiast płockiej fabryce, w miejscu po przeniesionej linii, na której powstawały kombajny, zacznie się produkcja szerokich hederów. Nowa hala będzie bardzo nowoczesnym obiektem, podzielonym na dwie części. W jednej odbywać się będzie produkcja kombajnów zbożowych, w drugiej – pras rolujących. Będzie też obiektem bezpiecznym. Nie zobaczymy w niej wózków widłowych, których praca często oznacza ryzyko potrącenia pracownika ze względu na fakt, że obsługujący go kierowca może przewozić ciężkie elementy i bywa, że ma ograniczone pole widzenia. Części do montażu będą dostarczane przez tzw. pociągi logistyczne (niektóre mogą być kierowane przez człowieka, który siedząc na ich przedzie ma dobre pole widzenia, inne mogą poruszać się samodzielnie „AGV”).
Hala ma długość 177,8 i szerokość 114,8 metra. Całe przedsięwzięcie oznacza, że CNH Industrial Polska zatrudni 124 osoby. – Dziękuję za te ciepłe słowa, które padły na początku – skomentował prezydent Andrzej Nowakowski. – Jestem pod wrażeniem tego projektu i cieszę się, że to przedsięwzięcie zbliża się do finału. Płock się dynamicznie zmienia, rozbudowa CNH Industrial Polska jest również elementem tych zmian.
Źródło: UMP
Fot. UMP