Wciśnij „ucho”, a wideotłumacz pomoże

Wideotłumacz rozmów na język migowy – to najnowsze urządzenie, wspierające obsługę niesłyszących klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Z wprowadzonego od 15 kwietnia, nowego narzędzia elektronicznego mogą skorzystać niesłyszący klienci, jeżeli w trakcie ich obsługi zaistnieje potrzeba wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy. Na Sali Obsługi Klientów płockiego Oddziału ZUS przy Al. Piłsudskiego 2 B wyznaczone zostało bowiem specjalne stanowisko, dysponujące możliwością połączenia się z wykwalifikowanym pracownikiem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Będzie on prowadził rozmowę z niepełnosprawnym klientem za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji przy jednoczesnej bezpośredniej łączności z pracownikiem SOK.

Osoby niesłyszące, które zechcą skorzystać ze specjalnej usługi wideotłumaczenia powinny na kolejkowym biletomacie w płockim oddziale ZUS wybrać symbol „ucha”. Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE) mogą natomiast umówić wizytę w jednostce ZUS z usługą wideotłumaczenia za pośrednictwem portalu PUE.

Usługa tego rodzaju rozmów realizowana jest już we wszystkich 43. oddziałach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W wielu podległych oddziałom, terenowych jednostkach organizacyjnych wsparciem dla osób niesłyszących są pracownicy SOK, przeszkoleni w posługiwaniu się językiem migowym. W płockim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych stanowisko tłumacza języka migowego funkcjonuje już od 2006 roku.

Info: Barbara Smardzewska-Czmiel, rzecznik prasowy O/ZUS w Płocku.

Fot. inwestycje.plock.org.pl