– Chcemy jeszcze bardziej otworzyć urząd na potrzeby mieszkańców Płocka. Stąd pomysł otwarcia biur i wydziałów w soboty – tłumaczył swoją decyzję Andrzej Nowakowski prezydent Płocka.
W każdą drugą sobotę miesiąca Urząd Miasta Płocka będzie pracował. To nie jest nowy pomysł, takie pracujące soboty są już m.in. w Gdyni, Krakowie czy Białymstoku. Dla płocczan oznacza to, że łatwiej będzie załatwić wiele spraw nie biorąc urlopu czy „zrywać się” z pracy.
W trakcie „pracujących sobót” dyżury będą pełnić także prezydent lub jego zastępcy, czy sekretarz w zależności od potrzeb. W Urzędzie Miasta Płocka w drugą sobotę każdego miesiąca – w godzinach 7.30 – 15.30, dyżurować będą wydziały:
Biuro Obrotu Nieruchomościami Gminy
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
Biuro Rzecznika Osób Niepełnosprawnych
Biuro Zarządzania Nieruchomościami Gminy
Pełnomocnik ds. Organizacji Pozarządowych
Urząd Stanu Cywilnego
Wydział Ewidencji i Spraw Obywatelskich (dowody, meldunki, rejestracje pojazdów, dodatki mieszkaniowe, ewidencja działalności gospodarczej)
Wydział Geodezji
Wydział Organizacyjny (Biuro Obsługi Klienta)
Wydział Kształtowania Środowiska
Wydział Rozwoju Miasta (architektura – pozwolenia na budowę)
Wydział Skarbu i Budżetu (kasy)
Wydział Zdrowa i Spraw Społecznych
– Chcemy by to była taka nowa świecka tradycja, że w każdą drugą sobotę miesiąca będzie można w urzędzie załatwić swoje sprawy – mówił Krzysztof Krakowski sekretarz miasta.
Na początek dyżurować będzie około 30 pracowników ratusza. Jeśli będzie taka potrzeba będzie ich więcej. Jak przyjęli tę wiadomość? – Entuzjastycznie wręcz rewelacyjnie. Nie spodziewaliśmy się aż tak dobrej reakcji – odpowiedział śmiejąc się sekretarz miasta. Pracownicy, którzy będą pełnić dyżur w sobotę, będą mieli dzień wolny w tygodniu.
Pierwsza pracująca sobota w ratuszu już w 23 stycznia.