Od poniedziałku 17 marca część wydziałów Urzędu Miasta zostanie przeniesionych do wyremontowanego budynku przy al. Piłsudskiego 6 (obok ZUS-u).
Budynek, który zajmowany był wcześniej przez Centrum Kształcenia Ustawicznego, został wyremontowany i przystosowany dla potrzeb Urzędu Miasta. Już od poniedziałku w nowej siedzibie funkcjonować będą: biuro miejskiego rzecznika konsumentów, biuro obsługi inwestora, wydział zdrowia i spraw społecznych, wydział kontroli oraz audytor wewnętrzny.
Począwszy od kwietnia przy Piłsudskiego 6 będzie można wyrabiać dowody osobiste, prawa jazdy, dokumenty rejestracyjne pojazdów. Tam również będzie można rejestrować działalność gospodarczą.
Na 1 kwietnia zaplanowany jest początek przeprowadzki wydziału ewidencji i spraw obywatelskich. Przez cztery dni niemożliwe będzie składanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i prawa jazdy oraz odbieranie tych dokumentów. Oddziały komunikacji, spraw obywatelskich i ewidencji działalności gospodarczej mają rozpocząć działalność przy Piłsudskiego 6 od 7 kwietnia.
Ratuszowi urzędnicy zapewniają, że przeprowadzka części komórek UMP do nowej siedziby powinno ułatwić załatwianie urzędowych spraw w budynku, który nie ma barier architektonicznych, a do tego położony jest przy jednym z głównych ciągów komunikacyjnych i wyposażony w nowy, duży parking. Przy Piłsudskiego 6 znajdą się również pokój dla matki i dziecka oraz kącik dla najmłodszych.