Rusza budowa drugiego etapu obwodnicy. Według planu nowy odcinek ma być oddany do użytku w listopadzie przyszłego roku. A kiedy obwodnicą dojedziemy do Orlenu?
W 2014 roku został oddany do użytku pierwszy etap wewnętrznej obwodnicy Płocka, łączący rondo Wojska Polskiego z ulicą Otolińską. Wówczas, można powiedzieć, mieszkańcy chcący dostać się na Podolszyce zyskali alternatywną trasę. Nową drogą bez wątpienia dobrze się prowadzi samochód, jednak nie oszukujmy się, jej oddanie nie wpłynęło znacząco na komunikację w mieście. Taki efekt ma przynieść dopiero oddanie drugiego etapu obwodnicy, czyli odcinka od ronda w ul. Otolińskiej do węzła „Bielska”, jaki powstanie w rejonie skrzyżowania ul. Bielskiej z ul. Jędrzejewo. Wraz z wybudowaniem tego ponad dwukilometrowego fragmentu powstanie w Płocku nowy kręgosłup komunikacyjny. Oddanie do użytku drugiego etapu obwodnicy znacznie usprawni ruch w mieście, a także wpłynie na atrakcyjność przyległych terenów. Dzięki poprawie komunikacji w tym rejonie, powstaną nowe, interesujące tereny inwestycyjne.
Kiedy pojedziemy nową drogą?
Dziś w płockim ratuszu została podpisana umowa na budowę drugiego etapu wewnętrznej obwodnicy miasta z wyłonioną w przetargu firmą Skanska. Na węzeł „Bielska” składać się będą dwa wiadukty – drogowy i kolejowy. Ulica Bielska zostanie „podniesiona” do góry. W efekcie, po wybudowaniu wiaduktu, ulicą Bielską pojedziemy nad obwodnicą. Koszt budowy drugiego odcinka obwodnicy to 37,5 mln zł. Jak jednak zaznacza prezydent Płocka Andrzej Nowakowski, na ten cel miasto będzie chciało pozyskać unijne dofinansowanie. Drugi etap powinien zostać oddany do końca listopada 2017 roku.
Co dalej? Kiedy trzeci etap?
Jak mówił podczas konferencji prasowej wiceprezydent Jacek Terebus, w czwartym kwartale tego roku miasto planuje ogłoszenie przetargu na budowę ostatniego, trzeciego odcinka obwodnicy, który połączy węzeł „Bielska” z Orlenem. Taki bowiem był zamysł całej obwodnicy – połączyć Trasę Popiełuszki z PKN Orlen i tym samym nie tylko usprawnić ruch w mieście, ale także poprawić bezpieczeństwo poprzez wyeliminowanie transportu materiałów niebezpiecznych z centrum. Według wiceprezydenta Jacka Terebusa, budowa trzeciego etapu mogłaby zakończyć się w połowie 2018 roku.
Przypomnijmy jeszcze, że decyzję o budowie mieszczącej się w granicach administracyjnych miasta trasy łączącej Most Solidarności z Orlenem podjął prezydent Andrzej Nowakowski, po tym jak obwodnica Płocka nie znalazła się w programie rządowym.