Mieszkańcy Płocka, Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży do Trójmiasta. Przejazdy pociągów będą możliwe dzięki pracom na linii kolejowej Kutno – Płock – Brodnica, w tym na odcinku Sierpc – Brodnica. Na przebudowę trasy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły prawie 75 mln zł.
Od grudnia podróżni z Sierpca, Rypina, Brodnicy i Grudziądza zyskają bezpośrednie połączenie z Trójmiastem i Katowicami. Z Płocka pociągi już kursują do Katowic, a od grudnia przybędzie połączenie do Trójmiasta – zapowiada PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
– Trasą z Sierpca przez Rypin do Brodnicy pociągi pasażerskie jeździły 21 lat temu. Podróżni z Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży pociągami dalekobieżnymi po 12 latach. Uruchomienie połączeń zapewni wykonanie prac na kluczowym 12 km odcinku między Sierpcem a Brodnicą, po którym jeździły tylko pociągi towarowe – wyjaśnia spółka.
Polskie Koleje podają, że na wyremontowanym odcinku Sierpc – Brodnica pociągi pasażerskie i towarowe będą mogły pojechać z prędkością do 80 km/h. Podróż z Płocka do Gdyni wyniesie około 5 godzin. PKP dodaje, że zyskali także kierowcy. – Dzięki wymianie nawierzchni na ośmiu przejazdach kolejowo – drogowych przejeżdżają przez tory sprawniej, m.in. na ul. Dworcowej w Sierpcu oraz na drodze w kierunku Szczechowa – podaje. Wartość remontu na odcinku Sierpc – Brodnica to 15 mln zł ze środków budżetowych.
W latach 2017-2020 PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł na prace na odcinku Kutno – Płock. – W efekcie wymiany szyn i podkładów prędkość pociągów pasażerskich wzrosła do 100 km/h, co skróciło czas podróży pomiędzy miastami o około 10 minut. Sprawniejsze są także przejazdy składów towarowych z wagonami – cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku – tłumaczy PKP. – Łącznie zmodernizowano 21 obiektów inżynieryjnych, w tym 750-metrowy most kolejowy w Płocku, most w Gostyninie i wiadukt w Łącku – wylicza spółka.
Fot. KB.