Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_columns is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 80

Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_style is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 81

Płocczanie chcą drogowych inwestycji

Ponad tysiąc opinii z Płocka wpłynęło do Urzędu Marszałkowskiego w sprawie projektów inwestycji drogowych, które mogą liczyć na ewentualne unijne dofinansowanie.

Konsultacje w sprawie projektów do umieszczenia na liście rezerwowej Indykatywnego Wykazu Indywidualnych Projektów Kluczowych trwały miesiąc. W tym czasie do Departamentu Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich wpłynęły 1094 poprawne komentarze oraz 23 niepoprawne. Wypełniali je samorządowcy, parlamentarzyści, firmy i instytucje oraz osoby prywatne.
Zdecydowanie najwięcej pozytywnych komentarzy dotyczyło „budowy i przebudowy infrastruktury drogowej w ciągach dróg wojewódzkich nr 559 i 562 w Płocku wraz z niezbędną infrastrukturą”. Mówiąc prościej, chodzi o przebudowę ulic Zglenickiego i Dobrzyńskiej oraz asfaltowanie ulicy Traktowej.
Wśród 624 pozytywnych komentarzy w tej sprawie znalazły się również istotne uwagi. Jedna z nich dotyczy przydrożnej kapliczki znajdującej się na skrzyżowaniu ulic Zglenickiego i Dobrzyńskiej, gdzie mogą znajdować się niewybuchy – pozostałości po drugiej wojnie światowej. Mieszkańcy ulicy Maszewskiej zwracali uwagę, że chcieliby mieć bezpośredni dojazd do ronda na skrzyżowaniu ulic Dobrzyńskiej, Traktowej i Maszewskiej.
Nie wszystkie komentarze dotyczące ulic Zglenickiego, Dobrzyńskiej i Traktowej były pozytywne. Aż 49 z nich było przeciwnych inwestycji. Ich autorzy zwracali uwagę, że realizacja projektu spowodowałaby istotne zwiększenia natężenia ruchu w tym rejonie miasta, co wiązałoby się z niebezpieczeństwem dla niechronionych uczestników ruchu drogowego. Płocczanie negatywnie oceniający ten projekt, zwracali uwagę, że asfaltowanie ulicy Traktowej wiązałoby się ze zdewastowaniem siedlisk roślin i zwierząt. A także na szkodliwą dla ludzi i zwierząt emisję spalin oraz hałas.
Projekt budowy pierwszej części płockiej obwodnicy miał 402 pozytywne komentarze. Zgłoszone do nich uwagi dotyczyły między innymi połączenia ulicy Armii Krajowej z ulicą Graniczną oraz ewentualnej budowy wiaduktu nad rondem Wojska Polskiego. W ten sposób można byłoby rozładować korki między Podolszycami a centrum miasta.
Pozostałe projekty miały łącznie 19 pozytywnych komentarzy. Jeśli Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich weźmie pod uwagę społeczne zaangażowanie w poszczególne projekty, otrzymanie dofinansowania dla obu płockich inwestycji powinno być formalnością.