Pierwszy samoobsługowy sklep na stacji Orlen. W robieniu zakupów pomaga awatar. Jest jedno 'ale’… [FOTO]

Orlen już nas przyzwyczaił, że zajeżdżając na jego stacje, można się nieźle najeść, napić, kupić pamiątkowy gadżet czy zabawkę. Tym razem spółka poszła o krok dalej. Przy stacji paliw koncernu powstał pierwszy samoobsługowy sklep. Co prawda w Czechach, a dokładnie przy autostradzie D7 w miejscowości Panenský Týnec, 50 km na północny zachód od Pragi. A kompletną nowością dla klientów sklepu jest również cyfrowy awatar, który pomaga im w robieniu zakupów.

– Konsekwentnie rozwijamy ofertę pozapaliwową. Gastronomia, convenience i budowanie lojalności klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają markę Orlen w regionie, a liczba transakcji pozapaliwowych rośnie w dwucyfrowym tempie –  zaznacza Marek Balawejder, członek Zarządu Orlen ds. Consumers and Products.

– To efekt przemyślanych działań i konsekwentnie realizowanej strategii, którą przyjęliśmy na początku roku. Innowacyjne koncepty, takie jak samoobsługowy sklep w Czechach, otwierają przed nami nowe perspektywy i odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów, którzy chcą kupować szybko i wygodnie. To także doskonałe rozwiązanie dla stacji paliw, które dzięki automatyzacji zyskują większe możliwości i poszerzają dostępność usług handlowych w mniejszych miejscowościach – kontynuuje. 

Sklep w miejscowości Panenský Týnec działa w formacie 24/7, podobnie jak stacja paliw Orlen Express, umożliwiając klientom tankowanie i robienie zakupów o dowolnej porze, bez udziału personelu. – Jest to innowacyjne rozwiązanie, oparte o najnowsze technologie i rozbudowany system monitoringu wizyjnego. Klienci mogą skorzystać z szerokiej oferty produktów spożywczych, w tym marki własnej Stop Cafe, a także z automatycznego kącika kawowego – wyjaśnia Orlen. 

– Nowością testowaną w obiekcie jest również cyfrowy awatar Míša, który pomaga klientom w zakupach. Míša wspiera w o odnalezieniu produktów, promocji i poruszaniu się o sklepie. Klienci z miejscowości Panenský Týnec testują to rozwiązanie jako pierwsi w Czechach, komunikując się z awatarem głosowo lub poprzez ekran. Technologię stworzyła czeska firma Next mind – tłumaczą w koncernie. 

Grupa Orlen zarządza siecią ponad 3500 stacji paliw w siedmiu krajach Europy Środkowej: Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Węgrzech, w Austrii i na Słowacji. W Czechach Orlen posiada 443 stacje. 

Źródło i fot: Orlen