Pasażerów Kolei Mazowieckich na trasie Kutno-Płock-Sierpc czekają spore zmiany. Przesiadka, ale też więcej pociągów

Pasażerów korzystających z Kolei Mazowieckich czekają dość ważne zmiany na trasie Kutno – Płock – Sierpc. – Już za miesiąc z rozkładu jazdy znikną połączenia bezpośrednie. Zastąpią je kursy w relacjach Kutno – Płock i Płock – Sierpc, co ma pozwolić na oszczędność taboru spalinowego – informuje Rynek Kolejowy. Na dworcu w Płocku pasażerów czeka zatem przesiadka. Pociągów będzie też nieco więcej.

Na całej trasie Kutno-Sierp przewozy Kolejami Mazowieckimi są realizowane taborem spalinowym. Co istotne, fragment linii nr 33 pomiędzy Kutnem a towarową stacją Płock-Trzepowo jest zelektryfikowany. Koniec sieci trakcyjnej oznacza przesiadkę w Płocku.

„W połowie grudnia, gdy wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy, trasa pociągów rozpoczynających bieg w Kutnie ma zostać skrócona do Płocka. Na tym fragmencie będą wykorzystywane pojazdy elektryczne. W Płocku podróżni będą zaś mogli przesiąść się do oddzielnego kursu do Sierpca” – czytamy w Rynku Kolejowym. Jak wyjaśniła portalowi Marta Milewska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego – „Odcinek Płock – Sierpc będzie obsługiwany taborem spalinowym”.

– Podział relacji ma związek m.in. z ograniczoną ilością taboru spalinowego, który jest w dyspozycji mazowieckiego przewoźnika – tłumaczy Rynkowi Kolejowemu Marta Milewska. Według rzeczniczki zmiana nie wywoła utrudnień dla znacznej części podróżnych. – W większości źródłem podróży oraz punktem docelowym na linii nr 33 jest stacja Płock.

Co ważne, Milewska podkreśla, że na trasie Kutno – Płock – Sierpc – Nasielsk liczba połączeń nieco się zwiększy. W dni robocze na odcinku Sierpc – Nasielsk będzie kursowało siedem par pociągów. Z kolei na odcinku łączącym Sierpc z Płockiem będzie ich 11, a pomiędzy Płockiem a Kutnem – 12. Oznacza to zwiększenie oferty Kolei Mazowieckich o jedną parę pociągów więcej niż dotychczas.

Źródło: Rynek Kolejowy
Fot. Koleje Mazowieckie