Trzy Solarisy Urbino 12 oraz jeden przegubowy Urbino 18 wzbogacą tabor Komunikacji Miejskiej pod koniec 2015 roku. Wszystkie pojazdy są wyposażone w system informacji wewnętrznej i zewnętrznej, klimatyzację i monitoring.
Każdy z nowych pojazdów jest niskopodłogowy, przystosowany do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Siedzenia przeznaczone dla osób z dysfunkcjami ruchu zostały oznaczone specjalnym piktogramem wyszytym na oparciu.
W przestrzeni pasażerskiej każdego z nowych autobusów pojawią się monitory, na których wyświetlane będą informacje i reklamy, wyposażone w zintegrowane wi-fi umożliwiające łączność ze stacją bazową. Montowany w pojazdach system liczenia pasażerów rozróżniał będzie osoby wychodzące i wchodzące wszystkimi drzwiami. System ma rejestrować dane o liczbie pasażerów na każdym przystanku przez cały czas pracy autobusu na danej linii.
Nowe pojazdy wyposażone zostaną w silniki najnowszej generacji, spełniające najwyższe wymogi technologiczne emisji spalin EURO 6. Nowe Solarisy to pojazdy w zupełnie nowej odsłonie, o wyrazistszym designie. Nowy Urbino zebrał doskonałe recenzje po premierowej prezentacji w Hanowerze. Jest laureatem prestiżowego konkursu if Design Award 2015. Przegubowy Urbino 18, który trafi do KM Płock, będzie pierwszym egzemplarzem seryjnym jeżdżącym po ulicach polskich miast.
Nowy autobus ma lżejszą, lecz sztywniejszą i trwalszą konstrukcję, wykonaną z odpornego na korozję materiału. Dzięki mniejszej masie własnej dość istotnie zredukowane zostało zużycie paliwa. Komunikacja Miejska za nowe autobusy zapłaci 4,643 miliona złotych. Część tej kwoty pochodzić ma z dziesięcioletniej pożyczki udzielonej na preferencyjnych warunkach przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Kupując nowe Solarisy, Komunikacja Miejska kontynuuje swoją strategię rozwoju. W ciągu ostatnich trzech lat do Płocka trafiło 27 fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów, dzięki czemu znacząco zwiększyła się dostępność taboru dla osób z dysfunkcjami ruchu. Gdy nowe pojazdy pojawią się na płockich ulicach, aż 87 procent taboru stanowić będą autobusy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.