Od października rozpocznie swoje działanie Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1. przy ul. Kossobudzkiego 7. Placówka znajduje się w południowym skrzydle Szkoły Podstawowej nr 3, którego remont właśnie dobiega końca. Po zakończeniu inwestycji pozostało wyposażyć placówkę w sprzęty, co zaplanowano na wrzesień.
Nowa siedziba Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 1 umożliwi skuteczniejszą realizację zadań statutowych placówki. Zwiększona została liczba gabinetów diagnostyczno-terapeutycznych z 11 do 15. – Powstała pełnowymiarowa sala do diagnozy i terapii integracji sensorycznej umożliwiająca jednoczesne prowadzenie zajęć na dwóch stanowiskach. Do tego doszła sala do diagnozy i terapii dzieci autystycznych, sala do prowadzenia zajęć grupowych i warsztatów oraz sala konferencyjna przeznaczona na szkolenia rad pedagogicznych, a także Pokój Wyciszeń – wyliczał wiceprezydent Płocka Roman Siemiątkowski podczas konferencji prasowej. – To zupełnie nowa jakość zarówno dla pedagogów jak i dla dzieci korzystających z poradni – podkreślił.
Przedsięwzięcie miało na celu dostosowanie istniejącego południowego skrzydła Szkoły Podstawowej nr 3 dla potrzeb Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 (obecna siedziba przy ul. Gajcego) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną: kanalizacją deszczową, drenażem opaskowym, instalacją elektryczną i niskoprądową oraz parkingiem na 20 samochodów osobowych. Budynek dostosowany jest dla osób z niepełnosprawnością. W południowej części budynku wykonano windę, a od strony wschodniej przy wejściu głównym do budynku platformę przystosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
– Z Poradni korzystają głównie dzieci z dysfunkcjami, dlatego nowa baza lokalowa wraz ze specjalistycznym wyposażeniem – w tym nowym, certyfikowanym wyposażeniem pracowni sensorycznej w znacznym stopniu umożliwi skuteczniejszą diagnozę i terapię oraz pozwoli na rozszerzenie oferty Poradni – mówiła Agnieszka Harabasz, dyrektor Wydziału Edukacji w Urzędzie Miasta Płocka.
– Tworzymy warunki do zwiększenia rodzaju i liczby różnego rodzaju działań postdiagnostycznych – indywidualnych i grupowych zajęć terapeutycznych, korekcyjno – kompensacyjnych, warsztatowych – podkreślała Harabasz. – Zajęcia odbywać się będą na terenie placówki i obejmą dzieci i młodzież z różnymi dysfunkcjami i niepełnosprawnościami, w tym z autyzmem, wadami wzroku i wadami słuchu.
Źródło i fot: UMP.