Trudno będzie dziś w Płocku znaleźć dziecko z klas I-III, które w ostatnim czasie nie spotkało w swojej szkole „Nafciarza”, czyli maskotki ubranej w klubowe barwy Wisły Płock i bardzo dużej głowie. Wszystko to dzięki wspólnej kampanii płockiego klubu i Stowarzyszenia Sympatyków Klubu Wisła Płock – „Akcja Stadion”. Od początku nowego roku szkolnego do połowy października klubowa maskotka odwiedziła wszystkie płockie szkoły podstawowe. Według danych Urzędu Miasta Płocka 1 września 2022 naukę w klasach pierwszych rozpoczęło 1120 dzieci. – Tę liczbę spokojnie możemy pomnożyć przez trzy, a doliczając do tego również inne aktywności, możemy chyba mówić o mniej więcej pięciu tysiącach odwiedzonych dzieci – zaznaczają w rodzimym klubie.
Chociaż maskotka Wisły Płock zawsze była aktywna i odwiedzała dzieci, to pandemia koronawirusa praktycznie „wyłączyła” działalność uroczego „Nafciarza”. – Pojawiło się nauczanie hybrydowe i zdalne, przez co odwiedzanie szkół w tym trudnym czasie było niemożliwe – zaznacza Michał Łada, dyrektor działu sprzedaży marketingu i rzecznik prasowy Wisły Płock. Dodaje, że klubowa maskotka na dobre zaczęła wracać do łask wiosną bieżącego roku. – Był to powrót ze zdwojoną siłą – podkreśla.
Wcześniej oczywiście pojawiła się 28 listopada 2021 na otwarciu nowej trybuny wschodniej Stadionu im. Kazimierza Górskiego, ale wzmożone działania można było obserwować od marca 2022. Apogeum przyszło na przełomie maja i czerwca, gdy do klubu spływało sporo zaproszeń na pikniki z okazji Dnia Dziecka czy też powitania lata. – Sytuacja wreszcie wróciła do normalności, dzięki czemu mogliśmy pojawić się między innymi w Święcieńcu, Nowym Kanigowie, Goślicach czy Małej Wsi, gdzie z powodzeniem szukaliśmy młodych fanów piłki nożnej – mówi rzecznik prasowy klubu.
„Akcja Stadion”, bo tak roboczo można nazwać pomysł Tomasza Serafina ze Stowarzyszenia Sympatyków Klubu Wisła Płock, już teraz odbija się szerokim echem. – Cały czas obserwujemy bowiem rekordowe zainteresowanie wizytami „Nafciarza”, także poza Płockiem. Między innymi w Słupnie, Wyszynie czy Radzanowie, gdzie z pewnością niebawem się pojawimy – zapowiadają w Wiśle Płock.
Co kierowało Tomkiem, gdy przyszedł do klubu ze swoją inicjatywą? – Co tu dużo mówić, trzeba działać. Ja ze swojej strony jestem bardzo zadowolony, że udało się zainicjować „Akcję Stadion”, której efekty obserwuję tak naprawdę każdego dnia. Mam dwóch synów, w tym jednego fanatyka, i codziennie widzę, jak Staś szaleje na punkcie Wisły Płock. To daje mi energię i motywację do tego, żeby takie podejście zaszczepić u wszystkich dzieci z naszego miasta, tym bardziej że za chwilę będziemy cieszyć się nowym pięknym obiektem, który trzeba szczelnie wypełnić. Wszyscy na stadion! – mówi Serafin, który na co dzień jest nauczycielem wychowania fizycznego z SP 11.
To właśnie od „jedenastki” oraz „jedynki” klubowa maskotka rozpoczęła swoiste tournée po płockich szkołach podstawowych, których na Płockim Portalu Oświatowym jest dwadzieścia. – W każdej z placówek udało nam się pojawić i spotkać z ciepłym przyjęciem ze strony odwiedzanych, dlatego też teraz możemy skupić się na dalszych wyjściach i zataczać coraz szersze kręgi – zapowiada Michał Łada.
– Zdecydowaliśmy się na wspólną akcję z SSKWP, ponieważ nam wszystkim zależy na zarażeniu najmłodszych pasją do Wisły Płock oraz ściągnięciu dzieci i młodzieży na trybuny nowego stadionu. Po oddaniu całego obiektu do użytku, wypełnienie jego trybun będzie dla nas nie lada wyzwaniem i jednocześnie jednym z priorytetów. Co więcej, jesteśmy jedynym klubem w Polsce, który w ten sposób, podszedł do tego tematu. Odwiedziliśmy wszystkie szkoły podstawowe w Płocku i nie tylko, co przełożyło się na blisko 5 000 zadowolonych młodych kibiców, których mamy nadzieję wkrótce zobaczyć przy Ł34 wraz ze swoimi rodzicami – tłumaczy rzecznik prasowy Wisły Płock.
1, 11, 3, 18, 24, 5, 6, 17, 2, 14, 12, 22, 23, 21, 16, 20, 8, 15, 13, 9
To nie ciąg przypadkowych liczb, a numery wszystkich płockich szkół podstawowych, które od 2 września do 12 października udało się odwiedzić wraz z SSKWP. To jednak nie wszystko. „Nafciarz” czynnie uczestniczył w meczach PKO Bank Polski Ekstraklasy, organizowanych na Stadionie im. Kazimierza Górskiego. Wziął również udział w kilku innych mniejszych wydarzeniach. Wśród nich były piknik rodzinny Komunikacji Miejskiej czy pożegnanie lata RMO Kolegialna. Co więcej, w wolnym czasie pojawiał się także poza Płockiem. – Tylko we wrześniu odwiedziliśmy placówki oświatowe w Rogozinie (wraz z Łukaszem Sekulskim), Leszczynie Szlacheckim, Siecieniu oraz Blichowie – wyliczają w klubie. – W Dzień Chłopaka odpowiedzieliśmy natomiast na zaproszenia trzech przedszkoli nr 11, 17 i 19. Podliczając to wszystko, w niewiele ponad miesiąc stuknęło nam przeszło 30 wizyt! – Wisła Płock nie ukrywa satysfakcji z aktywności maskotki.
– Mam nadzieję, że „Akcja Stadion” to dopiero początek naszych wspólnych działań z SSKWP, mających na celu zachęcenie najmłodszych płocczan do czynnego uczestnictwa w meczach Wisły Płock. Lada chwila do użytku zostanie oddany nowoczesny stadion, a już teraz na trybunie wschodniej obserwujemy wzmożone zainteresowanie spotkaniami Nafciarzy u grup zorganizowanych – także spoza Płocka i terenu powiatu płockiego – mówi Mateusz Lenkiewicz, kierownik działu sprzedaży i marketingu w Wiśle Płock. Podkreśla, że tylko na piątkowy derbowy mecz z Legią Warszawa zgłosiły się do klubu grupy z Goleszyna, Drobina, Staroźreb, Raciąża, a nawet Lubienia Kujawskiego i Aleksandrowa Kujawskiego. Ci ostatni do pokonania mają blisko 100 kilometrów, a mimo to regularnie pojawiają się przy ul. Łukasiewicza 34.
– Wracając jednak do tematu, całą akcję oceniamy na bardzo duży plus. Począwszy od logistyki wyjść do szkół, samych wizyt w placówkach, aż po zaangażowanie osób odpowiedzialnych za realizację przedsięwzięcia. Poza motorem napędowym w osobie Tomasza Serafina trzeba wspomnieć o Paulinie Rogalskiej i Sebastianie Wicińskim, którzy zadbali o wszystko od strony organizacyjnej – dodaje Lenkiewicz.
Można powiedzieć, że Wisła Płock się rozkręca z działalnością swojej maskotki. Można zgłaszać do klubu chęć odwiedzin „Nafciarza”. Wisła Płock czeka na zgłoszenia na Facebooku KLIKNIJ TUTAJ!. Jest też prośba, aby wysyłać wiadomości prywatne. Klub postara się ustalić jak najlepszy termin wizyty.
Fot. Wisła Płock.