Komunikacja Miejska w Płocku tuż przed świętami ogłosiła, że jest w trakcie instalacji dwóch nowych biletomatów. Pierwszy z nich stanął przy przystanku Kwiatka, drugi przy przystanku Armii Krajowej (przy stacji paliw).
– Nowe biletomaty nie różnią się dużo od swoich poprzedników poza tym, że już niedługo będziemy mogli płacić w nich przy pomocy systemu BLIK – informuje komunikacja miejska. Tak jak w pozostałych automatach stacjonarnych pasażerowie kupią w nich bilety jednorazowe, 60- i 90-minutowee, 24-godzinne, a także okresowe – zapisywane na karcie komunikacji miejskiej, będzie można też sprawdzić ważności swojej karty.
Transakcji zakupu biletu będzie można dokonać bilonem oraz banknotami (biletomaty wydadzą resztę), bezgotówkowo kartą płatniczą: stykowo, zbliżeniowo, lub potwierdzając zakup pinem. A już niedługo także BLIKiem.
BLIK to polski system płatności mobilnych, uruchomiony z inicjatywy kilku banków. W praktyce BLIK to sześciocyfrowy kod wyświetlany przez aplikację mobilną banku, który może służyć do zaakceptowania transakcji, dokładnie tak, gdybyśmy płacili kartą.
Płatności BLIK są szybkie i proste w obsłudze. Co zrobić, żeby zapłacić BLIKIEM za zakupy?
– wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej swojego banku.
– przepisz wykorzystywany kod do terminala płatniczego w biletomacie (pamiętaj: kod BLIK ważny jest tylko dwie minuty).
– potwierdź transakcję w aplikacji mobilnej, w której przed chwilą wygenerowałeś kod.
– zapłacone. Cała operacja trwa chwilę, jest w pełni bezpieczna i wymaga tylko smartfonu z aktywnym dostępem do internetu.
Bilety zakupione w biletomatach stacjonarnych należy skasować w autobusie.
Gdzie w Płocku znajdują się biletomaty stacjonarne?
- Przystanek Skarpa przy ulicy Dobrzyńskiej
- Galeria „Wisła” wyjście od strony skrzyżowania ulic Wyszogrodzkiej i Jana Pawła II
- Przystanek Jachowicza (teatr) w kierunku Borowiczek
- Przystanek Armii Krajowej przy stacji pali
- Przystanek Kwiatka
Fot. KM Płock