– Z jednej strony chodzi o poprawę komfortu jazdy, z drugiej strony jest to wyraz naszej troski o środowisko naturalne- mówił prezydent Andrzej Nowakowski tuż przed podpisaniem umowy na zakup czterech autobusów hybrydowych.
W poniedziałkowe południe prezydent Płocka podpisał umowę w tej sprawie z dyrektorem sprzedaży Region Północ firmy Solaris Bus & Coach Adamem Milewskim. – Jest to kolejne zamówienie dla Płocka. Już od kilkunastu lat dostarczamy Komunikacji Miejskiej nasze pojazdy – podkreślał dyrektor Solarisa.
Nowe autobusy firma ma wyprodukować w ciągu 13 miesięcy. – Będą to standardowe pojazdy o długości 12 metrów z ekologicznym napędem elektryczno-spalinowym, prawie takie same, jak 17 sztuk, które KM zaczęła eksploatować w 2018 roku wyjaśnia Hubert Woźniak z biura prasowego ratusza. Dodaje, że będą to pojazdy niskopodłogowe, klimatyzowane i z tapicerką na siedzeniach z logo miasta.
– Prawie takie same ponieważ będzie wyróżniać je nowoczesny system informacji pasażerskiej – wyświetlacze pokazujące numer linii i kierunek jazdy będą w kolorze białym, będą więc bardziej widoczne i czytelne, zwłaszcza dla osób słabiej widzących. Wewnątrz pojazdów znajdzie się dodatkowo wyświetlacz, pokazujący przebieg trasy i przystanki, które autobus już miną, i które przed nim pozostały – wyjaśnia Woźniak.
Nowe hybrydy dla KM przyjadą do Płocka w sierpniu 2020 roku. Wartość tego kontraktu sięga prawie 8,3 mln zł. Urząd Miasta Płocka pozyskał na ten zakup dofinansowanie unijne w wysokości prawie 5,4 mln zł (wkład własny samorządu to blisko 2,9 mln zł).
Hubert Woźniak tłumaczy, że nie są to jedyne autobusy, które zasilą tabor KM. – Do 13 sierpnia ratusz czeka na ofertę dostarczenia dla KM czterech autobusów, napędzanych silnikiem diesla, spełniającym normy Euro 6 – dwóch standardowych i dwóch przegubowych – wyjaśnia.
Warto dodać, że zakup autobusów jest jednym z pięciu elementów tzw. drugiego programu mobilności miejskiej, na który składa się jeszcze przebudowa al. Kilińskiego, budowa parkingu obok ogrodu zoologicznego, budowa nowego wiaduktu, prowadzącego do zoo, a także instalacji inteligentnego systemu kierowania ruchem. Cały drugi program mobilności miejskiej kosztować będzie ponad 48,5 mln zł, unijne dofinansowanie to ponad 37 mln zł.
Fot. UMP.