Kładka pieszo-rowerowa pod mostem im. Legionów Piłsudskiego. Inwestycja staje się realna

– Robimy pierwszy krok do wykonania kładki rowerowej pod mostem im. Legionów Piłsudskiego. Na najbliższej sesji zaproponuję radnym zabezpieczenie środków na przygotowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego tego przedsięwzięcia – informuje prezydent Płocka, Andrzej Nowakowski.

Prezydent podkreśla, że „dokument pozwoli określić m.in. warianty i koszty wykonania inwestycji”. – Chcemy, aby kładka była lekką konstrukcją kompozytową umieszczoną pod spodem mostu, pod chodnikiem – zaznacza Andrzej Nowakowski.

– Mając Program Funkcjonalno-Użytkowy będziemy mogli starać się o środki zewnętrzne, kiedy pojawią się takie możliwości, i zlecić realizację przedsięwzięcia w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Kładka rowerowa pod mostem pozwoli na połączenie istniejącej infrastruktury rowerowej w prawo i lewobrzeżnej części Płocka i zwiększy bezpieczeństwo użytkowników jednośladów – podkreśla włodarz Płocka.

Most drogowo-kolejowy im. Legionów Piłsudskiego w Płocku wybudowano w latach 1937-1938. W czasie II wojny światowej most był dwukrotnie zniszczony – we wrześniu 1939 r. i w styczniu 1945 r. Po odbudowie przeprawa została ponownie otwarta w maju 1950 r. Od tego czasu most był kilkakrotnie remontowany, w tym po powodzi w 1982 r., gdy osunął się nasyp ziemny lewego przyczółka przeprawy, co spowodowało wykolejenie się pociągu osobowego – rannych zostało wówczas 105 pasażerów; ruch na moście został wznowiony na przełomie lutego i marca 1982 r.

Ostatni remont mostu odbył się w 2019 r. – trwał wtedy trzy miesiące, do końca września, a koszt inwestycji wyniósł ponad 8,5 mln zł, z czego prawie 4,5 mln zł stanowiło dofinansowanie ze środków pochodzących z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury. Prace polegały m.in. na oczyszczeniu podpór, renowacji łożysk i wymianie dylatacji oraz nawierzchni asfaltowej wraz z izolacją i odnowieniu balustrad.

Źródło: PAP.
Fot. Wizualizacja UMP.