Kampania „Zgoda na życie” w ekstraklasie

Kluby grające w Lotto Ekstraklasie – w tym oczywiście także Wisła Płock – włączyły się w kampanię Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na życie”., promującą w Polsce ideę transplantologii. W związku z tym podczas najbliższej 9. kolejki Lotto Ekstraklasy kibice zobaczą powstały w ramach tej współpracy spot, a poza tym – w kasach biletowych – będą mogli otrzymać oświadczenie woli w barwach swojego klubu.

Obecnie w Polsce na Krajowej Liście Oczekujących na przeszczepienie znajduje się 1 681 osób. Do końca sierpnia bieżącego roku przeszczepiono jedynie 948 narządów – to mniej niż w analogicznym okresie w latach ubiegłych.

Jako Ekstraklasa staramy się angażować w różnorodne projekty społeczne – włączenie się w kampanię „Zgoda na życie” wszystkich 16 klubów pokazuje, jak uniwersalnym i istotnym tematem jest dawstwo narządów – powiedział Maksymilian Michalczak, Manager ds. komunikacji Ekstraklasy. – W ramach promowania idei transplantologii kluby zachęcają kibiców na swoich profilach na Facebooku do wypełnienia internetowego oświadczenia woli oraz obejrzenia spotu akcji. Oprócz tego na wszystkich meczach tej kolejki obecni będą wolontariusze kampanii, rozdający sprofilowane pod kątem każdego klubu oświadczenia woli – dodał.

Piłkarska odsłona tej kampanii pozwoli, aby dzieci po przeszczepie, będące pod opieką Fundacji For Life, Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oraz Fundacji AD-RENalina, eskortowały piłkarzy na boisko w trakcie niedzielnego meczu Legii Warszawa z KGHM Zagłębiem Lubin.

Promocja idei transplantologii przez kluby będzie jednak kontynuowana również po zakończeniu 9. kolejki Lotto Ekstraklasy.

Źródło i fot. Materiały prasowe