„W związku z licznymi interwencjami podejmowanymi przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów na wniosek konsumentów z Płocka, poszkodowanych działaniem firmy Polskie Centrum Telemedyczne Sp. z o.o.
…oferującej świadczenie usług TeleEKG – Miejski Rzecznik Konsumentów informuje, że w wyniku zawiadomień kierowanych przez Rzecznika do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, Urząd podjął postępowanie w sprawie Spółki.
Jednocześnie Miejski Rzecznik Konsumentów informuje, że firma Polskie Centrum Telemedyczne Sp. z o.o. została wykreślona z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego i zakończyła swoją działalność. Wobec powyższego w przypadku otrzymywania dalszych wezwań do zapłaty lub innych pism od wyżej wymienionej Spółki konsumenci powinni zgłosić się do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w celu uzyskania szczegółowych informacji.
Miejski Rzecznik Konsumentów apeluje o szczególną rozwagę przy zawieraniu umów przez konsumentów w swoich domach z firmami, które podszywają się pod dotychczasowych operatorów świadczących usługi telekomunikacyjne, czy sprzedawców energii elektrycznej, kusząc konsumentów niższymi opłatami. Należy pamiętać, że przed podpisaniem umowy należy sprawdzić dokładnie przedsiębiorcę, z którym zawieramy umowę.
W przypadku niekorzystnych warunków zawartej już umowy na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta od każdej umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa (w mieszkaniu, na pokazie) lub na odległość (przez internet, przez telefon) można odstąpić w ciągu 14 dni.
W przypadku pojawienia się pytań lub problemów z firmami oferującymi sprzedaż różnego rodzaju sprzętów, czy usług w Państwa mieszkaniach, rzecznik prosi o kontakt z Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów al. Piłsudskiego 6, II piętro, pok.213/214, tel. 24 367-15-81, w celu uzyskania porady prawnej”.