Elektroniczne wnioski o „500 plus” za pośrednictwem ZUS

Program „Rodzina 500 plus” to pierwsze tak szerokie i uniwersalne wsparcie dla polskich rodzin, którego celem jest pomoc w wychowaniu dzieci, a także odwrócenie negatywnego trendu demograficznego w naszym kraju.

Do realizacji tego prospołecznego, rządowego projektu włączył się także Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Podpisał porozumienie z PKO Bankiem Polskim, dotyczące współpracy przy przygotowaniu kanałów elektronicznych, umożliwiających składanie wniosków o ustalenie prawa i wypłatę świadczenia wychowawczego w wysokości 500 zł na dziecko.

Wnioski o powyższe świadczenie można składać już od 1 kwietnia b.r. nie tylko w urzędach gmin (płatnikach świadczenia), ale także za pośrednictwem strony internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Będzie on dostępny na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS), zatem osoba posiadająca profil na PUE, po zalogowaniu się będzie mogła przez internet wypełnić wniosek i wysłać go (bez wizyty w urzędzie) do organu właściwego ze względu na adres zamieszkania wnioskodawcy: wójta, burmistrza lub prezydenta miasta.

Osoby, które nie posiadają profilu na PUE, formularz wniosku w wersji edytowalnej będą mogły pobrać ze strony www.zus.pl. Wypełniony i wydrukowany wniosek o przyznanie świadczenia można wysłać pocztą lub samodzielnie złożyć we właściwym urzędzie.

Info: Barbara Smardzewska-Czmiel
Rzecznik Prasowy O/ZUS w Płocku

Fot. twojzus.pl