Była już Idea Ekstraklasa, Orange Ekstraklasa i T-Mobile Ekstraklasa, więc dlaczego sponsorem tytularnym nie miałoby zostać Lotto? Dzisiaj oficjalnie tak się właśnie stało i od rozpoczynającego się za chwilę sezonu 2016/2017, przynajmniej na rok, rozgrywki przyjmują nazwę Lotto Ekstraklasa.
Nie jest to wielkim zdziwieniem, ponieważ informacja o tym, że firma Lotto miałaby zostać sponsorem tytularnym ekstraklasy pojawiła się jakiś czas temu na twitterze.
Podobno Lotto tytularnym sponsorem @_Ekstraklasa_ . Jeśli tak to brawo. Dobra wiadomość dla klubów.
— Tomasz Włodarczyk (@wlodar85) 7 lipca 2016
Na potwierdzenie trzeba było trochę poczekać, ale w końcu jest. Co w takim razie zyskają klubu? Przede wszystkim zastrzyk gotówki. Będzie to około 10 mln zł do podziału.
Podział ten jest bardzo przejrzysty i jak informuje Przegląd Sportowy:
– 56 proc. puli dzielone po równo na szesnaście klubów,
– 18 proc. puli dzielone ze względu na miejsce w lidze,
– 18 proc. puli dzielone „historycznie” – za miejsca zajmowane w lidze pięć sezonów wstecz (od sezonu 14/15),
– 6,5 proc. puli dzielone pomiędzy przedstawicieli grających w europejskich pucharach,
– 1,5 proc. „spadochron” dla klubów, które trafiły do grupy spadkowej.
Jak łatwo policzyć już teraz pewnym jest, że Wisła – zgodnie z pierwszym odnośnikiem – tak jak każdy inny klub ekstraklasy, otrzyma startowe 350 tysięcy złotych. Reszta potencjalnych pieniędzy „leży na boisku”.
A co w takim razie w zamian dostanie marka Lotto? Z uwagi na skromniejszy pakiet wsparcia (niż ten sprzed dwóch lat) nowy sponsor będzie nazywany partnerem tytularnym. Nazwa Lotto pojawi się natomiast w nazwie ligi oraz w jej logo, które będzie można zobaczyć między innymi na koszulkach meczowych, bandzie centralnej wszystkich szesnastu stadionach, bandach elektronicznych, a także na ściankach do wywiadów.
Ponadto, jak czytamy na stronie ekstraklasy – Logo rozgrywek LOTTO Ekstraklasy będzie także prezentowane podczas transmisji telewizyjnych z meczów w trakcie całego sezonu, w różnych wersjach ekspozycji. Dodatkowo, znajdzie się ono we wszystkich pozostałych produkcjach telewizyjnych, w komunikacji w mediach społecznościowych Ekstraklasy oraz wszelkich kanałach komunikacji prowadzonych przez kluby, które skupiają wokół siebie 11 milionów kibiców zainteresowanych piłką nożną.
Przypomnijmy, że w poprzednim sezonie ekstraklasa nie miała sponsora tytularnego. Rok wcześniej był nim operator sieci telefonii komórkowej T-Mobile.
Źródło: Przegląd Sportowy / Ekstraklasa S.A.
Fot. Ekstraklasa S.A.