Dwie świetne wiadomości dla kierowców. Otwarta ul. Łukasiewicza i w pełni przejezdna al. Piłsudskiego!

– W nocy ze środy na czwartek otwieramy przejazd przebudowaną ul. Łukasiewicza na odcinku od Ronda Nafciarzy do bramy nr 2 kombinatu – informuje płocki ratusz.

Do bramy „dwójki” dojeżdżać już będą pierwsze poranne kursy Komunikacji Miejskiej. – Część autobusów zawróci przy bramie do Ronda Nafciarzy, by dalej ul. Długą przejechać przez tereny Płockiego Parku Przemysłowo-Technologicznego do skrzyżowania z rondem tymczasowym na ul. Łukasiewicza. A stąd skierują się do ul. Zglenickiego i pętli pod bramą numer 1. – wyjaśnia Hubert Woźniak z biura prasowego urzędu miasta.

Modernizacja ul. Łukasiewicza jest kompleksowa. Powstaje pod nią kanalizacja deszczowa, nowe, energooszczędne oświetlenie, budowane są także chodniki i droga rowerową. Po uruchomieniu przejazdu odcinkiem między Rondem Nafciarzy, a bramą nr 2 kombinatu wykonawca tej modernizacji przeniesie się na odcinek między bramą nr 2, a tymczasowym rondem na skrzyżowaniu Łukasiewicza z drogą dojazdową do PPP-T i ul. Długą. A potem na kolejny – do skrzyżowania z ul. Zglenickiego.

– Na odcinku, na którym w nocy ze środy na czwartek uruchomimy przejazd zabraknie jeszcze ostatniej, ścieralnej warstwy asfaltu – tłumaczy Woźniak. Dodaje, że zostanie ona ułożona w przyszłym roku na całej długości przebudowywanej ul. Łukasiewicza od Ronda Nafciarzy do ul. Zglenickiego.

W przyszłym roku przebudowany będzie również fragmentu ul. Łukasiewicza na odcinku od ul. Nowowiejskiego do ul. Tysiąclecia. Inwestorem jest Miejski Zarząd Dróg. Za tegoroczną i przyszłoroczną przebudowę Łukasiewicza MZD zapłaci łącznie 74 mln zł. 

Aleja Piłsudskiego – koniec remontu

– W piątek, 23 grudnia, zdejmujemy bariery i uruchamiamy przejazd przez wiadukty w al. Piłsudskiego wszystkimi trzema pasami – mówi Hubert Woźniak. Remont środkowego odcinka alei Piłsudskiego na odcinku od wiaduktów do skrzyżowania z ul. Jesienną (na południowej jezdni) oraz między skrzyżowaniem z ul. Piaska, a wiaduktami (na północnej części), zaczął się we wrześniu tego roku.

W pierwszej kolejności frezowano stary asfalt i naprawiano popękane podłoże. – Na wybranych fragmentach, gdzie stara nawierzchnia ulegała pofałdowaniu – ułożyliśmy specjalną siatkę, której zadaniem będzie w przyszłości temu zjawisku zapobiegać. Na wiaduktach zaś wymieniliśmy izolację. I na odcinku łącznie nieco ponad kilometra ułożyliśmy nowy asfalt. Wyremontowaliśmy również zatoki autobusowe i chodniki – wymienia Woźniak. Za odnowienie środkowego odcinka al. Piłsudskiego Miejski Zarząd Dróg zapłaci 4 mln zł.

Wiosną drogowcy wrócą w rejon remontowanych odcinków al. Piłsudskiego, by uzupełnić zieleń oraz wykonać docelowe oznakowanie poziome na wiaduktach.

– Jest jeszcze jedno „ale” – podkreśla Woźniak. – Za wiaduktem na al. Piłsudskiego w kierunku centrum pozostanie jeszcze wyłączony z ruchu lewy pas jezdni. Stan taki potrwa do czasu zakończenia przebudowy ulicy Spółdzielczej – tłumaczy. – Jego wygrodzenie przed nawrotką służy bezpiecznemu zawracaniu autobusów linii 14, 20, 26, 32, które jadą objazdem – z ronda Moniuszki – w kierunku Podolszyc i nie mają możliwości przejazdu pod wiaduktami i skrętu w kierunku Podolszyc.

Fot. UMP.