Od maja płocki ratusz planuje wprowadzić nowy cennik biletów w Komunikacji Miejskiej. – Projekt jest wstępnie zaakceptowany przez Urząd Miasta i został wysłany do zaopiniowania m.in. przez związki zawodowe oraz gminy, z którymi Komunikacja Miejska ma podpisaną umowę na obsługę podmiejskich linii – informuje biuro prasowe ratusza.
– Musimy wprowadzić nowe ceny ponieważ w ostatnim okresie bardzo zwiększyliśmy komfort korzystania z usług KM. Wprowadzanie nowych usług automatycznie zwiększa koszty funkcjonowania tej spółki. W znaczącym stopniu odnowiliśmy tabor Komunikacji Miejskiej, kupując nowe, bardzo nowoczesne, niskopodłogowe, a także niskoemisyjne pojazdy. Połowa autobusów jest klimatyzowana, co przekłada się na większe zużycie paliwa. I planujemy zakup kolejnych ośmiu. Zgodnie z oczekiwaniami i propozycjami płocczan wprowadziliśmy nowe połączenia, wiele tras zmieniliśmy, wydłużyliśmy je, zwiększyliśmy częstotliwość kursowania pojazdów, powstały nowe przystanki – uzasadnia decyzję Hubert Woźniak z biura prasowego płockiego urzędu miasta.
Dodaje, że zostały wymienione prawie wszystkie wiaty przystankowe na nowoczesne i estetyczne wykonane wg jednego wzoru, wiele z nich wyposażonych jest w monitoring oraz tzw. bezpieczny przycisk, który pozwala wezwać pomoc. Przy wielu z nich znajdują się elektroniczne tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, który podaje rzeczywisty czas przyjazdu autobusu. – Uruchomiliśmy stacjonarne biletomaty.
– Współczesna oferta KM jest na zupełnie innym, zdecydowanie wyższym poziomie niż ta w 2012 roku, kiedy po raz ostatni zmienialiśmy cennik biletów – podkreśla Woźniak.