Wspaniałe marzenia mają dzieci z klasy Ia w szkole nr 17 w Płocku. Maluchy chcą zostać piłkarzami, lekarzami czy pielęgniarkami. O swoich dziecięcych marzenia mogły opowiedzieć podczas lekcji pokazowej, której temat przewodni brzmiał „Daj się zobaczyć”.
Na sali gimnastycznej lekcję poprowadziły dwie animatorki w obecności inicjatorów kampanii – przedstawicieli PKN Orlen oraz płockich dziennikarzy. – Głównym założeniem projektu jest uświadomienie dzieciom z płockich szkół, że odblaski mogą uratować życie im i ich bliskim – tłumaczyła na wstępie Wioletta Kulpa, delegat prezesa ds. społeczności lokalnej w Orlenie. – Hasło jednak ma dwojakie znaczenie. Poprzez kampanię „Daj się zobaczyć” animatorzy prowadzący lekcje w szkołach, pokażą dzieciom, że mogą osiągnąć życiowy sukces dzięki swoim zdolnościom, talentom, marzeniom, które chciałyby zrealizować – mówiła.
Dzieci bardzo chętnie zabierały głos i opowiadały o swoich marzeniach. Niezwykle pouczająca ta lekcja była nie tylko dla nich, bo dziennikarze wysłuchali kilku marzeń siedmiolatków, które wprost wbijały w krzesła. – Ja bym chciał zostać lekarzem, bo mój brat jest chory i moja mama jeździ z nim do lekarza do Warszawy. Chciałbym go wyleczyć, żeby nie musiała już jeździć – mówił jeden z maluchów. – A ja chcę zostać pielęgniarką, żeby wyleczyć mojego brata, bo ma zapalenie spojówek i jest w szpitalu – to z kolei marzenie siedmiolatki. Okazuje się, że dziecięce marzenia, są bardzo… dorosłe. A maluchy mają w sobie mnóstwo empatii, dostrzegają problemy społeczne, a także te które dotykają ich rodzin.
Kampania Orlenu jest zatem ciekawa. Przede wszystkim uświadamia i uczula na bezpieczeństwo. – Aby osiągnąć swoje marzenia musicie być bezpieczni i widoczni – podkreślała jedna z animatorek, która przebrana była za rybkę. Wodne stworzenie, które jest symbolem i logo kampanii nie jest przypadkowe. Jest to rybka głębinowa ze świetlikiem na głowie, który w ciemnościach pomaga jej dopłynąć do celu.
Generalnie akcja jest bardzo podobna do kampanii prowadzonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego – „Jesteś widoczny, jesteś bezpieczny”. Obydwie akcje mają na celu uświadomienie tak dzieciom, jak i dorosłym, że odblaski – jakiekolwiek – mogą uratować ludzkie życie. Są to bardzo ważne kampanie, bo statystyki policyjne są bezlitosne. W okresie jesienno – zimowym na drogach często panują złe warunki pogodowe – szaro, mgliście, pada deszcz lub śnieg. Rowerzyści oraz piesi są bardziej narażeni na niebezpieczeństwo potrącenia przez samochód. – Osoba idąca wieczorem bez odblasku dla kierowcy jest widoczna z około 20 metrów, z odblaskiem pole widzenia znacznie się wydłuża i jest to ponad 150 metrów – podkreślała Wioletta Kulpa.
Orlen rozpoczął akcję w czwartek, 26 października, potrwa ona do 7 listopada. Podobne lekcje odbędą we wszystkich 24 szkołach podstawowych w Płocku. Swoim zasięgiem obejmie ponad osiem tysięcy trzystu uczniów w 459 klasach, w tym także w szkołach niepublicznych. Dzieci dowiedzą się, dlaczego warto być widocznym na drodze oraz otrzymają odblaskowy, podręczny szkolny worek.
Dodamy jedynie, że kampania Orlenu widoczna jest również w mieście – tu z kolei o bezpieczeństwie przypominają ogromne bilbordy.
Fot. Dziennik Płocki