Komunikacja Miejska kończy przetarg na wybór dostawcy nowych, siedmiu krótkich, 8-metrowych, nowoczesnych autobusów, które mogą wozić pasażerów ciasnymi, osiedlowymi ulicami – informuje Hubert Woźniak z biura prasowego ratusza.
Potrzebę uruchomienia linii, kursujących takimi ulicami, jak np. Rembielińskiego, czy 1 Maja, czy na Starym Miście, pokazały prowadzone w 2019 roku wśród pasażerów KM badania. – Teoretycznie standardowe pojazdy o długości 12 metrów są w stanie poruszać się takimi trasami, ale wymaga to od kierowców bardzo dużej uwagi. Są też nowe połączenia, jak np. linia nr 44, która sezonowo kursuje między centrum, a ul. Rybaki i wiślanymi bulwarami, i która z powodzeniem może być obsługiwana przez pojazdy o mniejszej liczbie miejsc dla pasażerów – tłumaczy Woźniak.
Komunikacja Miejska ogłosiła przetarg na dostawę siedmiu krótszych autobusów (o długości od 8 do 10 metrów) i przed kilkoma dniami otworzyła oferty. A takie wpłynęły dwie. Jedną złożyła spółka Busimport, która za niecałe 6,4 mln zł zaoferowała pojazdy marki Isuzu. Drugą – spółka MMI, proponując autobusy Karsan Atak za nieco ponad 5,4 mln zł.
Wybór padł na tę drugą ofertę.
– Autobus Karsan Atak liczy nieco ponad 8 metrów długości i standardem nie odbiega od najnowszych pojazdów KM. Jest klimatyzowany, niskopodłogowy wraz z funkcją „przyklęknięcia”. Może przewozić 59 pasażerów. Jest wyposażony w silnik Diesla, spełniający najsurowsze normy emisji spalin Euro 6 – wymienia.
MMI ma pięć miesięcy na dostarczenie pojazdów od momentu podpisania umowy. Choć trzeba pamiętać, że formalnie postępowanie przetargowe się jeszcze nie zakończyło.
Fot. UMP.