– W związku z pojawiającymi się informacjami na temat możliwości zmiany herbu Klubu, informujemy, że zaawansowane rozmowy na ten temat z naszym Sponsorem Strategicznym – firmą PKN ORLEN S.A. wciąż trwają – czytamy w oświadczeniu Wisły Płock, które wydał klub.
W dalszej części pisma klub wyjaśnia: „Wisła Płock S.A. od wielu lat czyni starania o zgodę Koncernu na wykorzystanie logotypu tzw. „Petki” (symbol w kształcie naczynia chemicznego zwanego retortą), która była elementem dawnych herbów klubowych. Informujemy, że negocjacje na temat wymienionego motywu do Klubu nie zostały jeszcze sfinalizowane.
Jeżeli właściciel symbolu – PKN ORLEN S.A. oraz Klub dojdą do porozumienia, przeprowadzona zostanie dodatkowa ankieta ze stosownym pytaniem, skierowana do wszystkich Kibiców Wisły Płock. W przypadku woli większości fanów do powrotu do herbu ZKS WISŁA z „Petką”, nastąpią przygotowania do procesu rebrandingowego. Ewentualna, oficjalna zmiana emblematu, którym posługiwać miałby się Klub, nastąpić może najwcześniej przed startem sezonu ligowego 2020/21.
Podkreślamy jednak, że w pierwszej kolejności musi dojść do sfinalizowania rozmów pomiędzy Klubem, a Koncernem i podpisania umowy licencyjnej na wykorzystanie logotypu „Petki”.„