BO 2014 – Projekty drogowe [część 2]

Drogi, chodniki, czyli czego potrzeba mieszkańcom poszczególnych osiedli. Sprawdź czy na liście znalazła się twoja dzielnica.

Projekty prezentujemy wraz z numerami, jakie im przypisano.

50. Infrastruktura i bezpieczeństwo (Os. Dobrzyńska)

Czerzniewska Ewa, Morawska Bożena oraz Daniel Kalinowski w imieniu Rady Mieszkańców Osiedla „Dobrzyńska” złożyli wniosek o budowę parkingu oraz remont chodników i alejek spacerowych. Projekt zakłada utworzenie miejsc parkingowych przy ulicy Słodowej nr 1 (przy garażach), Słodowej nr 2 na skrawku obecnie zieleni graniczącym z ulicą Miodową i Mościckiego z wjazdem od ulicy Słodowej, Słodowej 4 (za garażami) z wjazdem pomiędzy garażami z uwzględnieniem możliwości dojazdu do ujęcia wody pitnej oraz ulicy Jaśminowej od skrzyżowania o ruchu okrężnym z ulicą Gałczyńskiego jak również przy ulicy Kredytowej i Dobrzyńskiej na granicy z innym osiedlem. – Jednocześnie pragniemy mieć poprawione chodniki i alejki spacerowe na Naszym osiedlu, a mianowicie przy wspomnianej wyżej ulicy Słodowej oraz pomiędzy ulicą Słodową i Skłodowską, jak również przy ulicy Kredytowej – zgłaszają pomysłodawcy projektu. Szacunkowy koszt jego realizacji to 425.000,00 zł.

57. Budowa chodników w ciągu ulic: Dąbrowskiej, Dobrzyńskiej, Jasnej, Konopnickiej, Kredytowej, Na Skarpie, Nałkowskiej, Norwida, Polnej, Słowackiego, Środkowej, Tuwima

Projekt obejmuje szeroki obszar. Jego autor – Marcin Flakiewicz proponuje wymienić obecną nawierzchnię chodników i wykonać nową z kostki betonowej, polbruku, grubości 6 cm. Szerokość nowych chodników to ok. 1,5 m. Chodniki, które w ramach realizacji tego projektu zostaną wymienione to:

a) Chodnik w ciągu ulicy Dąbrowskiej – wykonanie po obu stronach ulicy. Długość ok 400m, z wyłączeniem fragmentu ulicy prowadzącej bezpośrednio do wjazdu do garaży.

b) Chodnik w ciągu ulicy Dobrzyńskiej – wykonanie po obu stronach ulicy od skrzyżowania z ulicą K. Wielkiego do skrzyżowania z ulicą I. Mościckiego – na tym odcinku, od skrzyżowania z ulicą Kredytową w kierunku z ul. I. Mościckiego, budowa chodnika wzdłuż zabudowy jednorodzinnej. Od skrzyżowania z ul. I. Mościckiego do ronda Grabskich – budowa chodnika po stronie południowej. Długość ok 1100m.

c) Chodnik w ciągu ulicy Jasnej – wykonanie po obu stronach ulicy od skrzyżowania z ulicą K. Wielkiego w kierunku z ulicą Dobrzyńską oraz do skrzyżowania z ulicą Na Skarpie. Długość ok. 1100m.

d) Chodnik w ciągu ulicy Konopnickiej – wykonanie po obu stronach ulicy. Długość ok 400m.

e) Chodnik w ciągu ulicy Kredytowej – wykonanie po obu stronach ulicy. Długość ok 800m, z wyłączeniem fragmentu ulicy prowadzącej bezpośrednio do wjazdu do garaży,

f) Chodnik w ciągu ulicy Na Skarpie – wykonanie po obu stronach ulicy. Długość ok 750m, z wyłączeniem fragmentu ulicy prowadzącej bezpośrednio do wyjazdu do garaży,

g) Chodnik w ciągu ulicy Nałkowskiej – wykonanie po obu stronach ulicy. Długość ok 800m.

h) Chodnik w ciągu ulic Norwida – wykonanie po obu stronach ulicy. Długość ok 600m.

i) Chodnik w ciągu ulicy Polnej – wykonanie po obu stronach ulicy. Długość ok 800m, z wyłączeniem fragmentu ulicy graniczącej bezpośrednio z parkingiem przy nieruchomości oznaczonej nr 18,

j) Chodnik w ciągu ulicy Słowackiego – wykonanie po obu stronach ulicy. Długość ok 1200m.

k) chodnik w ciągu ulicy Środkowej – wykonanie po obu stronach ulicy. Długość ok 400m.

l) Chodnik w ciągu ulicy Tuwima – wykonanie po obu stronach ulicy. Długość ok 400m.

Szacunkowy koszt: 1.745.000,00 zł.

67. Modernizacja ulicy Bartniczej (strona prawa)

To następny projekt złożony przez Radę Mieszkańców Osiedla „Dobrzyńska”, a dokładnie Czerzniewską Ewę, Morawską Bożenę oraz Kicińską Bożenę. – W roku 2011 został przeprowadzony remont ulicy Bartniczej w wyniku którego została ona zwężona o szerokość płytki chodnikowej tj. 50 cm, jednocześnie została zwężona jezdnia. Parkowanie samochodów zrobiono równolegle do chodnika co spowodowało zmniejszenie ilości miejsc parkingowych. W dobie rozwoju motoryzacji zamiast ułatwić mieszkańcom parkowanie zostało ono utrudnione. Wbrew oznakowaniu mieszkańcy parkują samochody ukośnie zajmując część chodnika i część jezdni. W takiej sytuacji wyminięcie się dwóch pojazdów na jezdni jest znacznie utrudnione, a na chodniku zwężone jest przejście – opisują sytuację wnioskodawcy. Projekt osiedlowych radnych zakłada poszerzenie chodnika o około jeden metr kosztem ogromnego placu zieleni prowadzącego w stronę bloków Bartnicza 2 i Bartnicza 4. – Jednocześnie, aby nie generować zbyt dużych kosztów, wnioskujemy o wyznaczenie linii (taka jak na przystankach KM) do parkowania ukośnego samochodów oraz zmianę oznakowania z równoległego na ukośne – dodają radni. Koszt projektu według jego autorów to 54.000,00 zł.

69. Budowa osłony przeciwhałasowej wzdłuż ul. Wyszogrodzkiej (Imielnica)

Ostatni numer przypadł propozycji mieszkańców ulicy Wiosennej. Płocczanie mieszkający w tej części miasta wnioskują o budowę akustycznego lub wału ziemnego obsadzonego zielenią, który osłoni domy wzdłuż ulicy Wyszogrodzkiej – na wylocie z miasta Płocka – przed hałasem. Koszt tego projektu to 2.275.000,00 zł.

Na ten temat:

BO 2014 – Projekty drogowe [część 1]