Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_columns is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 80

Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_style is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 81

Bo 2014 – Dla cyklistów

Na zakończenie przedstawiamy projekty, które głównie zainteresują rowerzystów. Zobacz ścieżki oraz wypożyczalnie rowerów, które znalazły się na liście pozytywnie zweryfikowanych propozycji.

Pamiętajmy, że powstanie ścieżek rowerowych znacznie poprawi bezpieczeństwo, tak naprawdę, nie tylko cyklistów, ale wszystkich użytkowników ruchu.

Projekty przedstawiamy wraz z numerami, które zostały im przypisane.

20. Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż al. Piłsudskiego

Propozycja Adama Skowyrskiego zakłada rozwój ścieżek rowerowych na terenie Płocka. Celem jest skomunikowanie tras rowerowych na Podolszycach z centrum miasta. Koszt tej propozycji to 1.200.000,00 zł.

37. Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Mickiewicza/Tysiąclecia

Projekt obejmuje budowę dwukierunkowej ścieżki rowerowej z nawierzchnią wykonaną z kostki brukowej lub asfaltu o szerokości 2-2,5 m zlokalizowanej w całości po zachodniej stronie ulic Mickiewicza i Tysiąclecia od skrzyżowania ulicy Mickiewicza z ulicą Chopina do skrzyżowania ulicy Tysiąclecia z ulicą Przemysłową. Pomysłodawcą jest Roman Jaskulski. Koszt tej propozycji wynosi 650.000,00 zł.

41. Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż al. Kobylińskiego

Pomysł, którego autorem jest Artur Lewicki zakłada budowę dwukierunkowej drogi rowerowej zlokalizowanej po północnej stronie al. Kobylińskiego (na odcinku od skrzyżowania z ulicą Łukasiewicza do skrzyżowania z ulicą Bielską). Koszt wynosi 300.000,00 zł.

42. Ścieżka rowerowa dla Płocczan

Projekt zakłada poprowadzenie ścieżki rowerowej o długości około 3 km od istniejącej już ścieżki przy alei Jana Pawła II przez ulicę Synów Pułku poprzez ulicę Swojską i jej przedłużenie wzdłuż drogi na most Solidarności. Zgodnie z przyjętą normą ścieżka rowerowa powinna mieć szerokość do 2,5 m i nawierzchnia może być bitumiczna. Dodatkowo zakłada się dwustronne wytyczenie pasów dla rowerów oraz oznakowanie ścieżki (separatory, azyle i inne elementy bezpieczeństwa ruchu). Autorami tej propozycji są Anna Kosewska oraz Daniel Urbański. Koszt tego przedsięwzięcia to 2.000.000,00 zł.

Teraz wypożyczalnie rowerów!

58. Uruchomienie systemu Płockiego Roweru Miejskiego

– Płocki Rower Miejski to inicjatywa, której celem jest doprowadzenie do powstania w naszym mieście systemu publicznych rowerów miejskich. Budowa infrastruktury rowerowej oraz upowszechnianie tej formy aktywności doprowadziłoby do postrzegania ruchu rowerowego jako zdrowego, taniego, ekologicznego, lecz przede wszystkim realnego alternatywnego środka transportu. Przyjmuje się, że aby system rowerów miejskich funkcjonował optymalnie, potrzebne jest nasycenie rowerami na poziomie 1 roweru przypadającego na około 500-1000 mieszkańców. Płock posiada wg danych posiada około 126 tysięcy mieszkańców, a więc przy zastosowaniu przelicznika około 700 mieszkańców na 1 rower (podobny przelicznik jest m.in. w Warszawie) potrzeba uruchomienia wypożyczalni rowerów miejskich z około 180 jednośladami. Optymalnym wydaje się rozstawienie średnio po 10 rowerów na każdej stacji dokującej, a więc zainstalowanie 18 stacji rowerów miejskich. Za optymalny wskaźnik uważa się około 1,4 stojaka na każdy 1 rower, więc reasumując system „Płockiego Roweru Miejskiego”, składałby się z: 18 stacji, 18 terminali, 180 rowerów, 252 stojaków. System powinien funkcjonować przez 9 miesięcy w roku – od 1 marca do 30 listopada – opisuje swój projekt, dokładnie przedstawiając wyliczenia, jego autorka Agata Kroczak. Według pomysłodawczyni, w ramach każdego wypożyczenia użytkownicy powinni otrzymać 20 minut jazdy gratis. Następnie taryfa powinna rosnąć – podróż od 21 do 60 minuty powinna kosztować np. 1 zł, od 61 do 120 minuty – 3 zł, od 181 do 240 minuty i za każdą kolejną godzinę po 5 zł. Powinno to spowodować, że system „Płockiego Roweru Miejskiego” będzie służył do szybkiego i sprawnego przemieszczania się między rozstawionymi w obrębie miasta stacjami i będzie realnym elementem wspierającym system komunikacji zbiorowej. Koszt tej propozycji wynosi 991.440,00 zł.

59. Płocka Wypożyczalnia Rowerów

Celem projektu jest usytuowanie stacji wypożyczania rowerów w parku przy ul. Kazimierza Wielkiego. Według autorów projektu, najlepszym rozwiązaniem byłby model zautomatyzowany z punktami dokowania rowerów, który składa się ze stacji dokującej oraz panelu sterowania za pomocą którego można wypożyczyć rower (przykładem jest – Veturilo, Warszawski Rower Publiczny – system bezobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich, działający w ramach ZTM w Warszawie). Autorami tego projektu są Anna Kosewska i Daniel Urbański, o których projekcie budowy ścieżki rowerowej pisaliśmy powyżej. Koszt tego projektu to 660.000,00 zł.

To nie jedyne propozycje dotyczące ścieżek rowerowych. O pozostałych przeczytasz w artykule Płocczanie chcą ścieżek rowerowych