Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, który przypada 15 marca, Miejski Rzecznik Konsumentów w Płocku organizuje spotkania adresowane do seniorów.
Spotkanie połączone z wykładem dedykowane jest konsumentom w wieku 60+, z uwagi na częste przypadki niedozwolonych praktyk rynkowych stosowanych wobec seniorów podczas zawierania różnego rodzaju umów – informuje Izabela Prądzyńska, miejski rzecznik konsumentów. Spotkania będą odbywać się pod hasłem: Seniorze, bądź świadomym konsumentem – poznaj swoje prawa. Pierwsze spotkanie odbędzie się w czwartek 1 marca 2018 r. w Centrum Aktywności Seniora, przy ul. Otolińskiej 6, dla osób korzystających z usług Centrum.
Kolejne spotkania będą organizowane w porozumieniu ze stowarzyszeniami zrzeszającymi seniorów. Organizacje zainteresowane spotkaniami proszone są o kontakt z Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów – Urząd Miasta Płocka, al. Piłsudskiego 6, II piętro, pok. 212, tel. 24 367 17 66.
Wykład, który poprowadzi Izabela Prądzyńska, miejski rzecznik konsumentów będzie obejmował zagadnienia z zakresu ochrony praw i interesów konsumentów w odniesieniu do:
1. umów zawieranych na odległość i poza lokalem
– umowa na odległość (umowy zawarte przez telefon, przez internet); jak zawrzeć umowę, na jakie warunki zwrócić uwagę, jakich formalności musi dopełnić przedsiębiorca, a jakich konsument, aby umowa była skuteczna, jak skutecznie od umowy odstąpić;
– umowa poza lokalem przedsiębiorstwa (umowy zawarte na pokazach, w domach); jak zawrzeć umowę, co umowa powinna zawierać, czy podpisywać umowy towarzyszące, jakie dokumenty powinien otrzymać konsument, jak od strony formalnej od umowy odstąpić.;
2. umów zawieranych drogą tradycyjną:
– reklamacja towarów i usług oraz formalno – prawne aspekty złożenia zgłoszenia reklamacyjnego;
– tryby reklamacyjne przedstawione na podstawie obowiązujących przepisów;
– postępowanie i sposób działania w przypadku odrzucenia reklamacji;
– omówienie instytucji, które wspierają konsumentów w dochodzeniu swoich praw.
Zakres tematyczny zajęć obejmuje również przedstawienie przykładów dostosowanych do doświadczeń konsumenckich seniorów. Przewidziany jest także czas na pytania i uzyskanie porady prawnej z zakresu przepisów konsumenckich.