BO 2014 – Płocczanie chcą ścieżek rowerowych

Do tej pory pozytywnie zweryfikowanych zostało 15 projektów złożonych do drugiej edycji Budżetu Obywatelskiego. Wśród nich są trzy, które dotyczą budowy tras dla cyklistów.

Projekty prezentujemy wraz z numerami, które im przypisano.

 

6. Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Batalionów Chłopskich. Pomysłodawcą jest Roman Jaskulski, który swój projekt wycenił na 250 tys. zł. Propozycja dokładnie zakłada budowę dwukierunkowej ścieżki rowerowej z nawierzchnią wykonaną z kostki brukowej lub asfaltu o szerokości 2-2,5 m, zlokalizowanej wzdłuż ulicy Batalionów Chłopskich po stronie Orlen Areny. Jak sprawdziliśmy na mapie, trasa połączyłaby drogę dla cyklistów na ulicy Łukasiewicza ze ścieżką rowerową, biegnącą wzdłuż ulic Gwardii Ludowej oraz 7 czerwca 1991 roku.

Następny projekt, dotyczący budowy drogi rowerowej, również jest autorstwa Romana Jaskulskiego.

7. Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Tysiąclecia 

Pomysł zakłada budowę dwukierunkowej ścieżki rowerowej z nawierzchnią wykonaną z kostki brukowej lub asfaltu o szerokości 2-2,5 m. Trasa powstałaby po zachodniej stronie ulicy Tysiąclecia, od skrzyżowania z ulicą Przemysłową do skrzyżowania z ulicą Łukasiewicza. Ta ścieżka również połączyłaby istniejące już drogi rowerowe. Koszt tego projektu to 300 tys. zł.

Propozycją dotyczącą budowy ścieżek rowerowych, o znacznie szerszym zakresie jest projekt Joanny i Konrada Kozłowskich.

9. Płocka Magistrala Rowerowa

Projekt ten zakłada budowę trasy rowerowej o asfaltowej nawierzchni i długości 11 km, biegnącej wzdłuż głównej osi komunikacyjnej Płocka. Magistrala rowerowa ma na celu skomunikować wszystkie płockie osiedla leżące wzdłuż osi ulic Wyszogrodzka – Piłsudskiego – Jachowicza – Kobylińskiego – Dobrzyńska – Zglenickiego z wykorzystaniem i przyłączeniem do już istniejącej infrastruktury rowerowej. – Realizacja tego projektu w istotny sposób ulepszy możliwości komunikacyjne miasta. W efekcie separacji ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego na głównej arterii komunikacyjnej miasta znacznie zostanie poprawione bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Zostanie także podniesiony komfort życia mieszkańców Płocka, a także powstanie alternatywa dla wszystkich, którzy gotowi są przesiąść się z samochodów na rowery, a nie robili tego ze względu na ograniczenia infrastruktury rowerowej – uzasadnia autor projektu Konrad Kozłowski. Koszt tej propozycji to 4 mln 400 tys. zł.

 

Właściwie wszystkie te trzy projekty mają na celu właśnie umożliwienie mieszkańcom Płocka zmianę środka lokomocji z samochodu na rower. Już od dłuższego czasu mówi się o tym, że w Płocku ścieżek rowerowych przybywa, ale ciągle nie są one ze sobą połączone. W związku z tym mamy sytuację, w której cyklista, przemierzając kilka kilometrów, by dojechać do zamierzonego celu, jeździ na zmianę to po chodniku dla pieszych, to po ścieżce rowerowej i znów po chodniku.

W sumie do Budżetu Obywatelskiego napłynęło 110 projektów. Do tej pory pozytywną weryfikację formalno-prawną przeszło 15 z nich. Z tego co wiemy, wśród tych niezweryfikowanych, również znajdują się następne propozycje budowy tras rowerowych. Jeśli tylko zostaną dopuszczone do następnego etapu jakim będzie głosowanie mieszkańców, na pewno przedstawimy je na naszym portalu.

Na ten temat:

BO 2014. Czy studenci będą jeździć za darmo?