Po podpisaniu umowy z wyłonionym w drodze przetargu wykonawcą rozpocznie się budowa obiecywanej w kampanii wyborczej inwestycji.
Na kolejowy wiadukt płocczanie czekają już bardzo długo. Prezydent Andrzej Nowakowski, który w kampanii w 2010 roku obiecywał tę inwestycję, decyzję o jej rozpoczęciu wstrzymywał do zakończenia budowy ulicy Granicznej i Otolińskiej, by, jak tłumaczył, nie doprowadzić do kompletnego zakorkowania miasta. Wiekopomna chwila w końcu nadeszła. Na ten rok jest zaplanowany początek budowy wiaduktu, a dokładnie bezkolizyjnego skrzyżowania ulicy z linią kolejową, w miejscu istniejącego przejazdu kolejowego.
Zakres inwestycji obejmuje budowę obniżonych jezdni na odcinku ok. 556 m (wg dokumentacji) dwujezdniowej ulicy z chodnikami, wzdłuż obu jezdni wraz z likwidacją przejazdu kolejowego i budową wiaduktu kolejowego dla przeprowadzenia nad ulicą odcinka kolidującej linii.
Przewidziano przebudowę istniejącego odcinka chodnika, który częściowo zlokalizowany jest w przylegającym pasie drogowym ul. Gierzyńskiego, drogi gminnej. W celu umożliwienia komunikacji z poziomu chodnika na taras, zaprojektowano nowe schody dwubiegowe – jedne od strony Warszawy, drugie od strony Centrum. Od strony Warszawy oprócz schodów zaprojektowano pochylnię dla osób niepełnosprawnych (matek z wózkami) umożliwiając im dostęp z poziomu chodnika na poziom tarasu.
Przetarg wygrała gdańska firma Polwar S.A. z ceną 27 988 281 zł brutto. Termin wykonania zamówienia to 30 września.
W imieniu miasta za inwestycję odpowiada Wydział Inwestycji i Remontów.