Z jednej strony mamy aktualny temat rozbudowy ul. Wyszogrodzkiej o drugą nitkę na odcinku od al. Armii Krajowej do granicy miasta – akurat ta inwestycja wciąż jest na etapie tworzenia projektów. Z drugiej strony starsza część tej ulicy również czeka na swoją kolej. Możliwe, że kompleksowy remont ruszy już w przyszłym roku.
W budżecie miasta na ten rok były już rezerwowane pieniądze na dokończenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie przebudowy ul. Wyszogrodzkiej na odcinku od ul. Spółdzielczej do ul. 4 Pułku Strzelców Konnych.
Przebudowa objęłaby również 130-metrowy odcinek tej ostatniej, czyli tak naprawdę chodzi o kompleksową przebudowę od Spółdzielczej po al. Kilińskiego.
A mając dokumentację można zaczynać starania o pieniądze. Dodajmy, spore!
Potrzebne kilkanaście milionów złotych
Pomocne w przebudowie mogą okazać się pieniądze z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Płocki ratusz złożył wniosek o dofinansowanie do inwestycji drogowej, której wartość szacują w urzędzie na 13,9 mln zł (w przypadku RFRD możliwe jest wsparcie od 50 do 80 proc. kosztów kwalifikowanych – ratusz stara się o 11,8 mln zł).
Zakres prac objąłby: budowę kanalizacji deszczowej, wykonanie nowej nawierzchni, zatoki autobusowej, zjazdów na posesję, montaż nowego oświetlenia.
– Nowością będzie rozbudowana sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Wiatraki. Dziś funkcjonują w tym miejscu jedynie światła zabezpieczające przejście dla pieszych, które przecina ul. Wyszogrodzką – wskazuje wiceprezydent Artur Zieliński na łamach papierowego wydania „MiastO!Żyje”.
Rozstrzygnięcia należy spodziewać się między listopadem 2024 r. a styczniem 2025 r. A jeśli wieści będą pozytywne zostaje wdrożyć wstępny harmonogram prac zakładający rozpoczęcie realizacji inwestycji w kwietniu przyszłego roku i zakończenie jej we wrześniu 2026 r.
Jeszcze jedna inwestycja drogowa…
Krócej – od kwietnia do września 2025 r. – mogą potrwać prace związane z drugą inwestycją drogową, na którą urząd miasta stara się o zewnętrzne dofinansowanie z RFRD. Chodzi o dokończenie modernizacji ul. Boryszewskiej.
Większość drogi została przebudowa cztery lata temu. Pozostał odcinek o długości 350 metrów, który łączy się z rondem im. Stanisława Osieckiego obok ronda Otolińska. Poruszają się po nim ciężkie samochody o dużej ładowności. Obecnie ten fragment drogi obok przedsiębiorstwa budowlanego jest wyłożony płytami.
Szacunkowy koszt przebudowy wynosi 5,7 mln zł.
Ul. Boryszewska, fot. S. Łabiński / Urząd Miasta Płocka