Zmiany w Urzędzie Miasta Płocka. Sekretarz uzasadnia: mieszkańcy wolą swoje sprawy załatwiać rano

Od dziś, czyli 1 sierpnia, w Urzędzie Miasta Płocka zaszły ważne zmiany. Wszystkie sprawy mieszkańcy załatwią od poniedziałku do piątku, już od godz. 8:00. Zmiana ta nie jest bezpodstawna, co wyjaśnia sekretarz miasta. 

Dotychczas Urząd Miasta Płocka pracował przez trzy dni od poniedziałku do środy w godz. 7:30 do 15:30. W czwartki był otwarty dłużej, dziewięć godzin, między 8:30 a 17:30. Natomiast w piątki od 8:30 do 15:30. Obsługa klientów zaczynała się odpowiednio o godz. 8 i godz. 9.

– Wnikliwie przyjrzeliśmy się, w jakich godzinach mieszkańcy przychodzą do urzędu. Zdecydowanie wolą załatwiać swoje sprawy rano niż po godz. 16:00. W czwartki i piątki obserwowaliśmy wiele osób czekających na otwarcie Biura Obsługi Klienta już od godz. 8. Mając na uwadze te potrzeby, zdecydowaliśmy o zmianie godzin pracy – wyjaśnia sekretarz miasta Albert Dyna.

Od 1 sierpnia pracownicy urzędu miasta będą codziennie zaczynać obsługę klientów o tej samej godzinie, czyli każdego dnia o godz. 8. Różne będą godziny zamknięcia, bo nadal w czwartki urząd będzie czynny dłużej. Od poniedziałku do środy pracownicy będą kończyć pracę o godz. 15:30, w czwartek o 16:30, a w piątek o 14:30.

Stanowiska obsługi klienta przy al. Piłsudskiego, gdzie można wyrobić dowód osobisty lub prawo jazdy, zarejestrować pojazd albo działalność gospodarczą, będą – tak jak do tej pory – przyjmować mieszkańców w godz. 8 – 17.

Z powodu małego zainteresowania zapadła decyzja o rezygnacji z “pracujących” sobót. Przez kilka lat część wydziałów, zajmujących się m.in. ochroną środowiska i odpadami, wydawaniem pozwoleń budowlanych, geodezją, podatkami, pracowała w każdą drugą sobotę miesiąca. – Z tych dyżurów korzystało średnio 10 osób, a do ich obsługi było delegowanych 20 pracowników. Zgodnie z przepisami naszym pracownikom przysługiwał dzień wolny. Z tego powodu dochodziło do sytuacji, że w tygodniu, gdy dużo osób załatwia urzędowe sprawy, nie mieliśmy pełnej obsady – wyjaśnia sekretarz miasta Albert Dyna.

Jednocześnie zachęca do kontaktu z Biurem Interwencji i Informowania Mieszkańców. Pod numerem 24 364 55 55 uzyskamy przydatne informacje i porady, dzięki którym dobrze przygotujemy się do wizyty w urzędzie. Poza informacjami o obowiązujących procedurach, umówimy się na spotkanie czy zgłosimy potrzeby, jak np. posadzenie drzewa, naprawę nawierzchni drogi lub ustawienie ławki. Biuro czynne jest w godzinach pracy urzędu.

Wiele urzędowych spraw załatwimy przez internet za pośrednictwem platformy ePUAP. W taki sposób można wnioskować o wystawienie odpisu różnych aktów stanu cywilnego, nadanie numeru działki lub domu, zgłosić narodziny dziecka, utratę dowodu osobistego albo sprzedaż samochodu, zameldować się. Możemy zdecydować w jaki sposób odbierzemy te dokumenty (osobiści, pocztą lub elektronicznie). Warto korzystać z tej opcji, bo pozwala zaoszczędzić czas.

Godziny pracy od 1 sierpnia 2024 r.

Urząd Miasta Płocka
poniedziałek – środa – godz. 7:30-15:30
czwartek – godz. 7:30-16:30
piątek – godz. 7:30-14:30

Biuro Obsługi Klienta
i wydawanie korespondencji
pl. Stary Rynek (wejście od ul. Zduńskiej)
poniedziałek – środa – godz. 8:00-15:30
czwartek – godz. 8:00-16:30
piątek – godz. 8:00-14:30

Stanowiska Obsługi Klienta, al. Piłsudskiego 6
poniedziałek – piątek – godz. 8:00-17:00

Urząd Stanu Cywilnego
(obsługa klientów)
poniedziałek – środa – godz. 8:00-15:00
czwartek – godz. 8:00-16:00
piątek – godz. 8:00-14:00