Statystyczny kibic Wisły Płock ma wyższe wykształcenie, pracuje jako wykwalifikowany personel specjalistyczny, a za najważniejsze uznaje przeżywanie emocji wspólnie z innymi kibicami, oglądając mecze na żywo. Tak wynika z badania ankietowego, które płocki klub przeprowadził w połowie listopada ubiegłego roku, a ostatniego dnia marca 2023 r. opublikował wyniki.
Oprócz podstawowych pytań o wiek, miejsce zamieszkania czy wykształcenie. Twórcy ankiety zapytali o kwestie dotyczące bezpieczeństwa na stadionie, oglądanie meczów, jakość oferowanych usług, proces zakupowego biletów, dojazd na obiekt, czy też ligowej rywalizacji. – Z każdego z poruszonych zagadnień postaramy się wyciągnąć jak najszersze i właściwe wnioski, dzięki którym wspólnie zbudujemy w Płocku coś dobrego – zapewniają w płockim klubie. – Więź na linii klub – kibic to bowiem coś, co leży wszystkim pracownikom Wisły Płock szczególnie na sercu – podkreśla Wisła Płock.
– Zgodnie z zapowiedzią publikujemy wyniki ankiet przeprowadzonych niedawno wśród kibiców Wisły Płock. Co warte podkreślenia, w badaniu wzięło udział dwukrotnie więcej kibiców, niż zakładaliśmy, co jest bardzo dobrym i przede wszystkim miarodajnym wynikiem uważa Michał Łada, dyrektor marketingu i sprzedaży w Wiśle Płock. – Jestem pewien, że wydatnie pomoże nam to w budowaniu strategii sprzedażowo-komunikacyjnej na nowym stadionie, co było podstawowym celem przeprowadzonego badania – zaznacza.
Co wynika z przeprowadzonego badania?
Statystyczny kibic Wisły Płock: jest mężczyzną w wieku 26-45 lat, mieszka w Płocku lub jego najbliższej okolicy, ma wyższe wykształcenie, pracuje jako wykwalifikowany personel specjalistyczny lub funkcjonuje w branży handlowo-usługowej, został zachęcony do kibicowania Wiśle Płock przez członków rodziny lub znajomych, w kibicowaniu Wiśle Płock kieruje się przede wszystkim emocjami, a za najważniejsze uznaje możliwość oglądania Wisły Płock na żywo oraz przeżywanie emocji wspólnie z innymi kibicami.
Warto zaznaczyć, że z wypełnionych ankiet wynika, że kibiców mężczyzn Wisła Płock ma aż 86,96 proc., kobiet natomiast tylko 13, 04 proc. W badaniu 43, 89 proc. ankietowanych odpowiedziało, że posiada wykształcenie wyższe, średnie – 42,21 proc., zawodowe – 7,34 proc., a podstawowe 4,89 proc., a brak wykształcenia wykazało 1,67 proc. W bieżącym sezonie 2022/2023 swoją obecność – przynajmniej raz – na meczu rozgrywanym na stadionie Wisły Płock potwierdziło 93,72 proc. ankietowanych. Najbardziej lubianym wśród kibiców jest sektor C4. Zasiada w nim 28,19 proc., osób które wzięły udział w badaniu.
Większość płockich fanów piłki nożnej nie posiada karnetów (74,88 proc.) A wśród tych, którzy zdecydowali się na jego zakup (25,12 proc.), w większości uważa, że daje im to możliwość obejrzenia każdego meczu płockiej drużyny. Największa grupa ankietowanych wskazała, że mecze powinny być rozgrywane w sobotę o 17:30. Dojazd do stadionu w Płocku kibice oceniają „raczej dobrze” – 52,42 proc. Komfort oglądania meczów domowych na stadionie Wisły Płock na „zdecydowanie dobrze” ocenia 63,04 proc. ankietowanych. Kibiców zapytano również, które z klubów piłkarskich uważa Pan / Pani za najważniejszych rywali Wisły Płock? Najwięcej osób uważa, że jest to Legia Warszawa, następne są Widzew Łódź, Lech Poznań i Raków Częstochowa.
Dokładne wyniki ankiety sprawdzicie na Wisła Płock
Ankieta została przeprowadzona w połowie listopada 2022 roku. Badanie miało na celu pomóc Wiśle Płock, jak najlepiej przygotować się do przeprowadzki na nowy stadion, aby każdy kibic czuł się na meczach Nafciarzy jak najbardziej komfortowo. – Pragnę serdecznie podziękować doktorowi Sewerynowi Dmowskiemu, czołowemu polskiemu badaczowi kibiców piłkarskich, który wsparł nas jako kierownik badawczy projektu – mówi Michał Łada.
Fot. Wisła Płock.