Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_columns is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 80

Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_style is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 81

Pierwsze wiaty z takim oświetleniem! Będą przypominały piłkarskie bramki [FOTO]

Dwie spośród pięciu nowych wiat przystankowych będą wyjątkowe i szczególnie mogą spodobać się kibicom płockich drużyn, Wisły Płock i SPR. Zastosowany wzór ma przypominać siatkę z piłkarskiej bramki. Wyróżnią się także oświetleniem. Aktualnie trwa montaż wiat.

Pomysł na wiaty z emblematami klubowymi drużyn sportowych został już wykorzystany np. w Łodzi, Gdyni i w Tychach. Plany ustawienia takich wiat w Płocku były już w 2019 r., teraz nadszedł etap realizacji.  W Płocku pierwsza wiata w kształcie piłkarskiej bramki pojawi się na przystanku Orlen Arena 01 (przy ul. Batalionów Chłopskich), druga na przystanku Siennickiego 21 (ul. Narodowych Sił Zbrojnych).

Jak poinformował płocki Ratusz, wiaty typu bramka piłkarska nie posiadają gablot na plakaty, za to całą powierzchnię szyb zdobi wzór siatki, a także logo Wisły Płock (ta przy Batalionów Chłopskich- SPR Wisły; ta przy ul. NSZ – Wisły Płock). Wiaty są biało-niebieskie, z kolei wielkością porównywalne z pozostałymi wiatami, które od kilku lat ustawiane są na płockich ulicach (wymiary wiaty bramki to 4,1 m x 1,5 m; dla porównania klasyczna wiata w Płocku ma wymiary 4,0 m x 1,4 m). Koszt jednej wiaty bramki wraz z montażem to nieco ponad 32 tys. zł.

Wśród płockich wiat przystankowych te nowe wyróżnią się nie tylko samym wyglądem, ale także oświetleniem:

– Jest to oświetlenie solarne, zasilane z paneli słonecznych znajdujących na postumencie, ustawionym obok – opisują w płockim Ratuszu. – Oświetlenie ma działać w ten sposób, że gdy nie będzie nikogo pod dachem obiektu LED-y przygasną, by oszczędzać energię. Gdy ktoś wejdzie pod wiatę, specjalny czujnik zwiększy siłę oświetlenia.

Pozostałe trzy wiaty będą klasyczne i staną na przystankach:

– Chemików OT 01 (ul. Chemików),
– Szpital Św. Trójcy 02 (przy pl. Dąbrowskiego);
– św. Faustyny 01 (przy ul. Ciechomickiej).
W przypadku dwóch wiat zdecydowano się na grafitowo-granatową kolorystykę, natomiast trzecia, ta przy szpitalu na pl. Dąbrowskiego, będzie grafitowo-brązowa z innym wzorem szyb, charakterystyczna jak dla strefy konserwatorskiej miasta. Akurat ta wiata ma być także nieco dłuższa, nawet 5-metrowa, z dwie gablotami typu city-light oraz gablotą na rozkłady jazdy. Z kolei wiata na przystanku św. Faustyny będzie miała długość 4 metrów, ale szerokość – ze względu na wąski pas drogowy – tylko pół metra. Mniejsza szerokość cechuje chociażby te przystanki na ul. Sienkiewicza czy Gałczyńskiego.
A skoro będą nowe wiaty we wskazanych lokalizacjach, te starsze zostaną przeniesione:
– dotychczasowa wiata z przystanku Siennickiego 02 zostanie przeniesiona na przystanek Spółdzielcza 04 (między ul. Spółdzielczą i Piłsudskiego), gdzie mieszkańcy prosili o montaż wiaty przystankowej,
– wiata z przystanku Orlen Arena została odmalowana i przeniesiona na przystanek Fabryka maszyn 02 przy ul. Targowej, gdzie zastąpiła wyeksploatowaną wiatę z 1997 r.
Wszystkie nowe wiaty wyprodukowała i zamontuje firma Budotechnika Sp. z o. o. z Plichowic za łączną kwotę 148,6 tys. zł. (w cenę całego zamówienia wchodzą, oprócz zakupu wiat, prace dodatkowe, jak roboty brukarskie, wykonanie nowej podbudowy pod obiekty, wykonanie dokumentacji oraz przeniesienie wiaty pod CNH).
To nie wszystko.  Dwie nowe wiaty staną w tym roku jeszcze przy al. Kilińskiego – to przy okazji przebudowy tej drogi, a kolejne – przy ul. Parcele, także przy okazji przebudowy tej ulicy.

Fot., wizualizacje przysłane przez UMP