Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_columns is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 80

Deprecated: Creation of dynamic property Kingnews_Blog_Layouts_Module::$layout_style is deprecated in /home/klient.dhosting.pl/faldka/dziennikplocki.pl/public_html/wp-content/themes/kingnews/inc/modules/blog-layouts/module.php on line 81

Orlen podtrzymuje plany przejęcia Ruchu

Tuż przed świętami PKN Orlen złożył wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Koncentracja ma polegać na „przejęciu przez Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. z siedzibą w Płocku kontroli nad Ruch S.A. z siedzibą w Warszawie”. Tym samym koncern kontynuuje działania rozpoczęte jeszcze w 2019 r.

Wniosek do UOKiK wpłynął 8 kwietnia 2020 r. Ruch jest organizatorem sieci saloników prasowych i kiosków w Polsce (w tym online), prowadzi działalność w zakresie dystrybucji prasy i książek, a także usług kurierskich (usługa Paczka w Ruchu). Ruch kontroluje także spółki prowadzące działalność m.in. w zakresie zarządzania nieruchomościami, usług wsparcia biznesowego, prenumeraty oraz marketingu. W puntach Ruchu można nawet wypić kawę, herbatę albo czekoladę, wprowadzono marki własne MY WAY i MEIO.

Przypomnijmy, że Ruch miał ogromne zadłużenie wobec wydawców prasy – dług, jak podawał serwis internetowy „Press”, wynosił ok. 162 mln zł. W kwietniu 2019 r. – zgodnie z porozumieniem z PKN Orleni PZU – Alior Bank miał przejąć 100 proc. akcji, by następnie sprzedać je koncernowi paliwowemu. Aby tak się stało, musiały być spełnione warunki, w tym konieczna jest zgoda UOKiK,  a także Komisji Europejskiej. Prezes PKN Orlen, Daniel Obajtek wyjaśniał, że przeprowadzono kompleksowe badanie kondycji przedsiębiorstwa, które „wykazało synergię między modelem biznesowym Ruchu, bazującym na kolportażu prasy, a segmentem detalicznym PKN Orlen”.

Obajtek zapewniał w ubiegłym roku o tym, iż mają „plan rozwoju, który pozwoli Ruchowi wyjść na prostą”. Koncern konsekwentnie rozwija ofertę pozapaliwową, co dotyczy również formatów poza stacjami paliw. W komunikacie prasowym z 2019 r. poinformowano , że analizy rynkowe przeprowadzone przez koncern wskazały na potencjał rozwoju takiego formatu z wykorzystaniem aktywów spółki Ruch. – Doświadczenie i know-how ORLEN-u w zakresie budowania relacji z klientami i sprzedaży produktów FMCG będzie stanowiło podstawę do poprawy efektywności działalności spółki Ruch, zakładającej utrzymanie kolportażu prasy.

Fot. PKN Orlen